onsdag 21 april 2010

På genomresa..


En gammal "goding" aktiverades inom mig igår.. Känner för att dela. Mycket nöje!

"En resande man passerade skogarna utanför Örebro där han visste att en osedvanligt klok och lärd man har sitt jordiska hem.
Då han inte ofta kom denna vägen beslöt han sig för att han, nu eller aldrig, skulle besöka den kloke i skogen, ställa sina livsfrågor och återvända hem mera upplyst än han reste.
Sagt och gjort, han tog sig till den klokes stuga, knackade på och blev snabbt insläppt.

Vår man såg sig nyfiket om i den klokes hus och insåg snabbt att det var mycket spartanskt inrett, en säng, två stolar, två koppar, bestik för två, en del böcker men i övrigt var det tomt.
Förvånat utbrister han:
"Men vart är alla dina ting?"

Den kloke synar honom länge och säger sedan lugnt:
"Vart är ditt bagage? Dina ting?

Förvirrad svarar vår man:
"Mitt bagage? Mina ting? Jag har inget med mig, jag är bara på genomresa!
Den kloke ler brett och svarar:
"Vet du... Det är jag också!"

Travel light! Travel with inspiration, passion and intent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar