måndag 24 maj 2010

Bland hyllor och fulla garage..


Jaha, vart tog Maj vägen? Vart tog Pinse vägen? Idag är den sista röda dagen under Pinse helgen och sedan är det GASA igen..
Som om vi inte gasat i helgen!! Hahahhahaha..
Nästa helg är det "Adios Billingstad" dvs nyckeln åker in och vi är klara med den delen av vår dåtid, det ligger bakom oss. Själv skall jag göra ett besök i Karlstad i slutet av nästa vecka, Fredag, Lördag antagligen så för mig är det denna veckan och sedan Söndag.. That's it.

Däremellan ligger alltså den "krampade dagen idag" då vi har tiotusen projekt härhemma, bära ut spisen bla. Jo, det nya boendet hade faktiskt en spis!
Det är inte vanligt i Norge, i vart fall inte när man köper boende, boendet säljs som i övriga Europa utan vitvaror.
Här fanns det alltså en spis men en som riskerade att utlösa vårt inbyggda brandlarm varje gång vi startade den så vi bestämde oss för att investera i en egen.
Numera äger vi alltså en spis och en tvättmaskin - vi blir rikare och rikare på vitvaror i vart fall!

När spisen är ute skall hyllan upp, stolen in och sen, sen är det bara lite kvar på kontoret.
Eller? Nej, sen har vi ett garage som vi denna gång har bestämt oss för att "gå igenom" på allvar. Vi skall se vad vi skall behålla, vad vi skall sälja och vad vi faktiskt kan slänga..
Vi saknar FAKTISKT en del grejor, som nog legat packade i flera år nu men mycket kommer att åka. Det vet jag.

Det har jag dock lärt mig av allt flyttande - det man inte gör de kommande veckorna, det gör man aldrig! Så är det! Bensinen tar slut och man faller in i "livet fungerar nu modus"..
Dit tänker jag inte tillåta mig att komma denna gången. Jag tänker göra färdigt.
Vill ha mitt dubbelgarage till andra roliga ting än förvara blandade ting i..
Jag tror det trängs.. Ny månad, ny utrensning!

Tröttheten får vänta! Till semestern.. När den nu blir.
Fler än jag som tycker det är mycket nu?? Ha en varm Majdag.
Puss från "helglediga norrmän"!!!

1 kommentar:

  1. Sköna Maj var nyligen här, o nu är vi snart på väg in i juni. Om det är mycket nu??? Det kan man lugnt säga ;)

    SvaraRadera