måndag 31 maj 2010

Månadens sista.


Idag avslutar vi Maj månad - vart tog den vägen? Började den inte igår?
Jag känner ett starkt behov av att gå ut med Selma, lååångt idag, allt för att inte missa allt det vackra som sker därute just nu. Kanske en liten picknick längs vår vackra älv?

Helgen har jag spenderat själv, Fredag, Lördag med att jobba i Karlstad.
Känner mig vankelmodig inför att avsluta i denna, min gamla hemstad, men det är nog så det måste bli. Det går inte ihop rent ekonomiskt. Det går inte ihop rent ekonomiskt.
Men känslomässigt går det alltid ihop, att träffa så många goa vänner under en och samma helg, ja, det värmer hjärtat.
Att få bo hos C med familj var en underbar upplevelse, som att komma hem, fast man var borta..Tack snälla ni för er gästfrihet och vänskap. Jag uppskattar den mycket.

Dessa möten går säkert att få till ändå med lite vilja.
Svårare då med fokus..PÅ vägen dit och på vägen hem lyssnade jag på min egen coach på Mp3 spelaren, påmindes om vikten av detta, att tro, att finnas där man skall vara och lägga ner sin själv på ett ställe.
Att bedömma sig själv efter sina drömmar och inte efter det som ens vänner tycker om en..
Var du med på den sista där?
Det handlar om att sträcka sig efter sin dröm, bedöma sig själv efter hur mycket man kan, vill och lyckas sträcka sig efter sin dröm. Inte efter vad någon säger om en, inte ens ens vänner.

Söndagen använde vi till att göra det sista på Billingstad, köra bort symaskinen, den gamla stora.. Skura altan, ute trappa, klippa gräset, kolla spisen, fixa det sista skräpet och senare på kvällen inlämnande av nycklar. Adjö Billingstad, adjö huset! Tack för tiden, gå med friden!

Så, nu börjar vi en ny vecka, en ny månad imorgon.. Det ligger en uppsjö av utmaningar denna vecka och jag bävar faktiskt lite.
Har inte riktigt koll på hur en del av dem skall gå till MEN jag får börja med idag..
Idag skall jag gå ut, njuta solen, se på nässlorna som blommar med dottern innan allvaret börjar..Juni!
Ha en fin vårdag! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar