tisdag 4 maj 2010

Botox injektionen!


Jag synar min överläpp i spegeln, kikar på den på insidan och inser att den fortfarande är lite svullen. Tänderna gör sina intryck i överläppens slemhinna.
Låter jag tungan fukta överläppen så känner jag att den är större, lite öm, lite mera plutmun..
Var det inte det som var meningen? undrar du..

Nja, det är ju inte direkt så att jag faktiskt injicerat botox.
Jag har fixat det själv! Japp, enkelt och djärv och precis som vilken homeopatisk behandling som helst så hade det en förstförsämring.
Lördag kväll och Söndag fm kände jag mig som en blandning mellan Kajsa Anka och någon som kommit ut från tandläkaren med en rejäl bedövning i överläppen.

Det kanske mest skrämmande var att familjen hävdade att de inte såg någon större skillnad!
Kan såklart bero på en mängd anledningar. Kanske är detta också som hos tandläkaren dvs känns mer än det syns. Eller så ser de inte speciellt ofta på mig, till vardags..
Eller så vill de inte såra mig.. Eller..

Hur jag fixade det?
Jo, först bar jag en soffa ut genom dörren i gamla huset, stödd emot bröstbenet för att orka fastnade jag och soffan i dörröppningen (den behövdes vridas lite). Soffan träffade läppen med en smäll då det tog stopp, något assisterad av mina tänder i överkäken.
Några timmar senare förbättrade jag resultatet genom att bära in vitrinskåpet i det nya huset på samma sätt.
Skam den som ger sig!

Nu ser jag alltså ut som Kajsa Anka, nu och några dagar till antagligen.
Hellre det än att se ut som Anna Anka ett helt liv! BRRRRR..
Förresten, appropå BRRR.. Det snöar i Bærum idag!
Njut din dag!

1 kommentar:

  1. OUCH! Galet. Låter verkligen oskönt. Men då har du ju indirekt testat att fylla läppen.... om man nu ska se det positiva. :) Längtar dig. Puss o kram!

    SvaraRadera