måndag 3 maj 2010

Intresseklubben antecknar!


Kroppen har lite att säga idag om helgens upplevelser..
Vi har flyttat!

Vi dvs jag och maken ensamma har flyttat varenda av oss ägandes pinal ensamma!
Vi har passat en bebis samtidigt, tillsammans med vår fantastiska nioåring.
Vilken tjej vi har där! Hon har lekt med sin lilla syster, vyssjat, tröstat, matat och varit hennes madrass medans vi tvingats att göra jobbet som måste göras.
Jag är såååå impad!

Skall man klara av denna bedrift så måste man "strunta i världen" lite grann..
Det är lättare då nya husets hemtelefon vägrar att fungera.
Dock har man ju en mobil och den plingar till lite då och då..
I helgen hörde bla en kund av sig... "samtal nu, tack!"
Efter kontroll av angelägenhet, status och så vidare (jag är inget monster, bara ibland).
Svaret "Får vänta, står med flyttbil, ingen fast telefoni, när passar det dig senare?"
Inget svar att få!

Noterar att jag fortfarande inte fått något svar, inte ens på mail.
Vet du vad? Intresseklubben antecknar!
Jag känner mig bara trött inför detta beteende just nu. Jag har ingen av och påknapp, är ingen maskin eller dator, bara en människa med ett yrke.
Skall bli skönt när mammaledigheten är över, när gränserna är tydligare, när telefontider, kontorstider, akuttelefon osv inträder igen.

Nu är det morgon i det nya hemmet. Köket fungerar hjälpligt då Söndagen var mer än produktiv. Dagen är ljus! Solen leker med de nyaste musöronen och jag känner ett drag av sommaren som komma skall..
Nu skall jag väcka mina två ljus till en ny dag bland kartonger, påsar och kassar..
Redan ikväll kommer vi att vara ännu mera hemma.
Det gillar intresseklubben!!!!! Kram!


1 kommentar:

  1. Jus det, en människa med ett jobb. Trist att folk inte kan bete sig ibland.
    Vad är musöron? En blomma?Låter sött i alla fall:)

    Ha en mysig måndag i ert nya hem!
    kramar

    SvaraRadera