måndag 22 november 2010

Annorlunda veckan.


Vardagen är här igen på ett sätt - borta är gäster, extra små utsvävningar, extra jobb.
Själv skall jag "rymma vardagen" under veckan, åka på kurs, träffa nya vänner & kollegor, sova på okänd ort, ta in ny info, stöta, blöta och förhoppningsvis fånga en och annan insikt.
Känns annorlunda och roligt, att åka bort på en vardag...
Att på allvar "ta tag i", förnya och samla helt ny kunskap till mitt företag, till mig.

Orolig för att sakna familjen men en natt med en kickbox sparkande ettåring rådde bot på den akuta saknaden.. Kan jag ens sova själv? Tänker i vart fall försöka!
Längtar efter min vän, henne jag inte haft tid att rå om öga emot öga på länge. En två-tre timmars biltur känns som en välkommen present.
Pirrig inför de andra, vilka är de? Vad kommer att komma ut av denna kurs och samkväm?

Datorn skall med! Hinner jag, orkar jag skall jag skriva, knyta ihop en annan gammal säck.
Läsa en annan väninnans material. Något jag lovat länge, tänkt på nästan var och varannan dag men inte hunnit - dags nu!
Kanske tom blogga, om internet finns och det borde det väl. I vart fall någonstans.

"Veckan kommer att vara över lika fort som du hinner säga kilivippen" sa jag till stora dottern igår kväll och fruktar att jag har rätt.
Sen är det dags för adventsstjärnor, ljustakar, glögg, vitmossa och allt det andra...
Samt mina längdskidor -jo, jag har suktat en hel helg, sett dem springa runt i lokala butiken i sina pjäxor. Till nästa helg är det min TUR! Bara så att ni vet.

Ha en bra vecka om vi inte ses förrän Fredag.. Du får väl sticka nosen inom sidan och kolla.
Gör du det? Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar