torsdag 18 november 2010

Nu ger jag upp...


DET ÄR november!!
Oavsett vad jag försöker inbilla mig.
Min hatmånad, eller nästan i varje fall. Men vart tog den vägen?
Den brukar ju vara grå, svart, kall, ogästvänlig och lååååång men jag insåg idag - den är snart slut.

Kanske försvann den pga snön, kanske pga resan till varmare nejder, kanske pga att jag var så upptagen. Är det det som är nyckeln till en kort och smärtfri November?
Men VINTER ÄR DET! Hur jag än vänder på det..
Så, nu har jag laddat. Nya vinterskor, riktiga! Inga smäckra kvinnoklackar här inte utan grova, pälsbeklädda saker från Caterpillar. Sådana som det gärna får bli minus 25 i.. Men som man inte gärna klampar runt i fina gallerior med.

Jag bryr mig inte ens om att gömma dem i jeansen. Varför skulle jag?
Det står ändå "tant" i pannan och inget kan rädda mig. Eller kanske byggnadsarbetare..?
Vad vet jag?!

Idag kompletterade jag vintergarderoben med en jacka. En RIKTIG jacka..
Se bilden ovan! En norsk skapelse från Sweet protection i finaste dun och alla bekvämligheter för total värmebehållning. Jag HATAR att frysa!
Den skall klara alla typer av fjällturer så jag borde vara varm.
Villar jag bort mig kan man alltid se mig på 500 meter.. Lime green heter färgen.
När jag gick hem njöt jag av att inte känna vinden, att inte hacka tänder utan inbusad i min dunvärld le åt vädret..

Kom snö, kom vind, kom kyla.. Jag är beredd och faktiskt, längtar lite efter vintern!
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar