torsdag 27 oktober 2011

Vår egen Doktor House...


Större delar av veckan har jag suttit med tungan hängande i knät...
Drägglat på mig själv rätt och slätt medan öronen och hjärnan har slitit med att absorbera varje ord som uttrycks. Handen fått skrivkramp av all info...
Skrattmusklerna fått sin motion också.

Jag har fått undervisning av Norges egen Dr House. Det kanske du inte visste...
Att det i de flesta land finns en "elit styrka" av läkare att kalla in när något går galet, en samling av landets skarpa hjärnor från olika fält som slås samman för att lösa kniviga frågor från sjukhus, politiker, privat personer ja, tom andra länder.

I hans sällskap har vi fått göra djupdykningar i immunförsvarets vindlingar, i smittskydd, epidemier, i pandemier och allt vad som hör till.
Jag har njutit av att få ställa mina mest komplexa, galna, sedan länge producerade frågor och jag har fått svar på allt... Inte alltid vad jag trott men logiska, klara förklaringar.

Vatten på min kvarn har jag också fått i vissa frågor!! Hurra!
Det är underbart att kunna säga - "Vet du vad... Landets skarpaste doktor har sagt att detta är sant!"
Nu är det t ex slut med att känna mig gammaldags och ha dåligt samvete för att jag tar tempen på mina barn med en hederlig "rump"termometer.
Dr House har nämligen bara godkänt detta... Allt annat är fusk, nämligen.
Told you so!!!! Vill du veta varför... Bara ring så skall jag berätta! ;-)

Du kan fortsätta använda din anti-bakteriell gel, eller sprit.. Men tro inte att den skyddar dig.
Det bästa skyddet får du fortsatt av en gammal hederlig tvätt - tvål och vatten!
Anti-bac fungerar nämligen inte på organiskt material, sådant som dina händer ofta är fulla av t ex jord, bajs, etc. Anti-bac funkar bäst på redan tvättade händer. Då är det supert!!!

Så, du... Tvätta händerna med måtta, hosta i armvecket och LEV LIVET!
KRAMAR!

1 kommentar:

  1. Wow! Flow =) Det är alltid skönt o få bekräftelse på att det man trott är som man trott. Kram

    SvaraRadera