söndag 30 oktober 2011

Jag såg en stjärna falla.


"Jag såg en stjärna falla... Det var i natt när du sov.
Jag tror jag undrade om du var nära.. För en minut sen brann den, en sekund sen försvann den.
Var det bara jag som såg?"
Triad.

Vandrandes vägen fram bad jag... Bad om min guides närhet, om hjälp i denna stund och de som komma skall. Bad mina föräldrar och farföräldrar om stöd, om att få vara med det jag vill skapa och inte med det som har gått.
Känner det nya komma in, andas mig i nacken och jag vill, jag vill vara en del av det.

Äntligen har något klickat till och jag vill inte förlora det! Vill känna "connection" igen, på nytt..
Blickar upp emot himlen, emot de stjärnor jag känner så väl.
Tvillingens stjärnbild.. Snälla pappa!
Det är då det sker. Rakt igenom stjärnbilden faller den underbara stjärnan... Det lyser så länge.

Jag hinner först tänka, snälla, ta bort detta problemet!
Men så ombestämmer jag mig - Hälsa och kärlek! Hälsa och kärlek är allt jag önskar...
Har jag det kan jag fixa allt det andra.
Tack pappa! Tack mamma! Tack du fina vän!
En bättre Söndags present hade jag fått leta efter.

Må jag vara stark nog att hålla i denna känsla..Länge!

1 kommentar: