torsdag 1 december 2011

Dra svärdet från väggen!

En kort titt på det.. Mitt krigarsvärd. 
Sen häktar jag ned det från väggen, dra det ur dess skida och undersöker det nogsamt. 
Man skall kontrollera sina vapen innan man går i strid... Man skall veta vad man strider med likväl som vad man strider för. 
Jag hänger svärdet i bältet, ber mina böner, öppnar mitt sinne och fokuserar min styrka. 

Min inre önskan om att bli förbannad lägger jag åt sidan nu, jag har inte tid att bli distraherad.

Ledsen får jag bli efteråt eller arg. Det får tiden utvisa. 


Jag kommer aldrig stillatigande se på när någon behandlas illa. 
I samma ögonblick jag blir medveten om detta vägrar jag att blunda. Orättvisor skall inte få drabba vare sig små eller stora. 
Missförstå mig rätt - jag vill inte dra i strid men det är inte alltid ett val. 
Ibland är det bara nödvändigt... tyvärr. 
To battle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar