lördag 28 februari 2015

Till min fantastiska dotter.

För 14 år sedan var jag nykläckt, en tre timmar gammal mor med min fina bebis på armen.
Medvetenheten om omvärlden var minimal, liksom antalet blodsdroppar i mina ådror.
Jag visste redan då att vi skulle ut på en spännande resa tillsammans, du och jag, min prinsessa men hade du då bett mig sia om dina första år hade jag aldrig kunnat gissa.

Livet flätar sina trådar, vi är mitt inne i din andra stora förändring, en vid sju, en vid fjorton, jag kan inte påstå att jag är förvånad. Säkerhetsbälten på.
Du är inte en flicka som bär sina känslor "på rockärmen", som det heter på engelska, du bär dem djupt inom dig och jag har blivit en guldgrävare av rang. Tillsammans reser vi emot ditt inre.
Att få dela med dig, såsom igår under stjärnorna, är en av mitt livs stora gåvor.

Att se dig le, gärna ditt speciella, lite inåtvända "full i fan" leende, DET är balsam för mitt hjärta och själ! Jag lever länge på dina leende och din härliga humor.
Du är intuitiv så ung du är och i denna veckan fick du bekräftelse på en speciell gåva. Jag vet det betydde mycket för dig och att få se dig utveckla dig vidare blir en resa i sig.

Vid sju tog vi ett kliv, vår familj blev du och jag, strukturen ändrade sig. Så fick vi tillägg, en styvfar, en lillasyster, en älskad hund, två tjattriga fåglar..
Vid fjorton går vi vidare, din värld ändrats och du med den.
Livet har inte gett dig den enklaste handen, livet kräver att du växer fort, lär fort och mamma hjärtan undrar stilla - vart skall du, min älskade vän? 

Som jag sa till dig imorse, min skatt, jag lämnar dig aldrig.
Min sköld finns fortfarande, jag beskyddar dig så länge jag måste, min kärlek försvinner aldrig och världen fortsätter att vända sig, rör sig.  And the world goes on..
 
Idag firar vi det positiva, din dag, din födelsedag.
Frukost är avklarad, presenterna är här, nu återstår bara middag, gäster, kaka och en fantastisk fest.
Så, kan du få energi till ditt nya solår. 

Gratulerar med dagen, vackraste Claire.
Jag älskar dig fantastiska, magiska, skönaste ungen min!
Tillsammans klarar vi allt.. Let us ENJOY!

I kärlek, Mamma






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar