torsdag 2 december 2010

Långväga resa på en halvtimme.


De har kallat och kallat, de mina.
Det är ett tag sedan jag mediterat på djupet då vardagslugnet och tiden inte infunnit sig.
Jo, det är en fråga om prioriteringar men jag passerar just nu igenom en fas av ifrågasättande och då skapar jag inte tiden. Så funkar jag.
Häromdagen fick de nog, de mina, och skickade en förlöpare till en väninna som skulle sova.
Ett rop från andra sidan om uppmärksamhet... Ett rop de visste jag skulle besvara, eftersom jag är en nyfiken själ.

Jag tänkte försöka redan igår men livets trivialiteter, ovanan och en elak huvudvärk fick mig att avstå. Varför då kan man stilla undra? Smärtan lindras ju alltid av "besöken" där, i ljuset, hemma.
Naturligtvis vaknar jag därför med samma huvudvärk idag som när jag somnade och irriterat utför jag morgonen sysslor. Vad är det frågan om? Vadan detta?
Hjärtat lockar och kallar.. "kom hem, kom hit.."

Jag ger upp! Låter kroppen sjunka ner i vila, vidare ner i trans stadium, den välbekanta stigen som leder hem, som leder till mig.
Jag möter det välbekanta, de platser jag känner, energin, de helande ljuset men också denna gång lite andra budskap. Lite nytt från en dimension som känner mig så väl...
När de är färdiga vill jag inte gå! Varför skulle jag vilja det?
Detta är vilan, det sanna men ändå jag skall tillbaka, till mitt uppgift. Det pockar på.

Det är sådan jag ÄR! Sådan jag alltid varit.. Mitt sanna jag består av smulan av energi som reser mellan dimensionerna, som vill, som önskar, som kan.
Egentligen vet jag att alla kan men jag accepterar att inte alla vill, att inte alla har det som uppgift och i och med detta hoppas jag att de kan acceptera att jag kan, vill och gör detta.
Live and let live.. Önskar att det skall vara så enkelt.

Tillbaka i den materiella världen igen är jag smärtfri, avspänd och med ny kunskap i bagaget.
Jag är mera "jag", redo för livet. Tankad av en långväga resa hem, en resa som blott tagit 30 minuter av mitt liv... Kortare än de flesta TV program men så mycket mera givande.
Få energi istället för att ge eller i värsta fall, tillåta att det tas ifrån en.
Meditation är en träningssak, till en början.. Vill du börja med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar