onsdag 15 december 2010

Mitt nyårslöfte -check!


Trogna bloggläsare, du som följt med mig under året - minns du mitt nyårslöfte?
Det som jag avgav här några dagar efter nyår, detta år.
Idag har jag genomfört det och det kändes underbart!
I elfte timmen kanske du tänker men riktigt så är det ju inte, löftet spann ju över varje månad under året och sålunda kunde jag inte färdigställa förrän nu i December.

Tanken var att varje månad jag arbetar samla pengar till Frälsningsarméns fantastiska jobb, en liten slant om jag jobbar lite, en stor slant om jag jobbar mycket.
I år har jag inte jobbat alls men jag har ändå lyckats samla en liten slant var månad via företaget till min personliga julklapp och idag var alltså leveransdag.

Lillstrumpa och jag trillade med vagnen till soppköket med slanten i ett kuvert och mötet gjorde mig varm och glad.
Kvinnan vi träffade berättade hur mycket mat det blir för pengarna, kassar med julmat till de som inte har.
Samtidigt sjöng min dotter "Broder Jacob" för uteliggare, knarkare, ensamma som fikade, åt sin soppa och fick nya kläder. Snacka om en fängslad publik!
Många leenden, mycket kärlek!

Det peppar mig, triggar mig till nästa år!
Jag vill dra ihop mera pengar till nästa år.. Vill köpa julkorgar och bidra till julferier.
Så, bara att upprepa mitt nyårslöfte och börja på ett nytt år.
Pay it forward! Dessutom vet jag nu vart jag skall göra av alla våra urväxta och icke önskvärda kläder.
Det finns behov för allt. Jag känner mig lite nyttigare, en droppe i havet men en dropp mer än ingenting och fler energier i flöde.

Är du med till nästa år?
Antar du utmaningen att förbättra dina egna energier på..?
Finns fler sätt än mitt, vet du..
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar