måndag 6 december 2010

Sir Elton & bröllopsdagen.


Det låter som namnet på en barnbok "Sir Elton & bröllopsdagen" - undrar vad den skulle kunna tänkas handla om?
I min bok handlar det först och främst om dagen idag, vår bröllopsdag.
En gnistrande kall och vacker dag i år liksom då med den enda skillnaden att detta är en Måndag och att jag då var på besök i denna staden för första gången på "riktigt".
Ja, jag menar förståss att jag var medveten om att detta skulle bli min kommande hemstad men jag kände den inte.

Minnas den, ja, det kommer jag såklart alltid att göra.
Att fika på utomhus café i December, att bära på barn(om än pyttesmå) och att lova någon kärlek för resten av livet... Det är inte små ting.
Älskade make, tack för dessa år! Tack för kärlek, vänskap, familj, skratt, gråt och liv!
Tack för din ändlösa omtanke i de små och stora tingen!
Jag läser ditt språk och är tacksam för det. Älskar dig!

Tack också för den fantastiska konserten som du ordnade för oss, Inger & Turid igår!
Det är här han kommer in, Sir Elton, vilken man!
Snacka om entertainer! Få män eller kvinnor för den delen kan fylla en scen ensam med en flygel. Få kan fylla en arena i storleken Oslo Spectrum med sin röst, med sin person i nästan tre timmar, non-stop och utan att man blir vare sig trött i bak eller huvud.

Med sig på scenen hade Elton John den för mig okände, Ray Cooper och vilket lyft!
Önskar du lära dig om närvaro? Komplett, helhjärtad närvaro - gå och se Ray Cooper!
Varje rörelse i kropp, på diverse slagverk hade en mening, en tanke bakom - WOOOW.
Dessa två tillsammans skapade magi och jag är glad att jag fick vara med.
Tack Sir Elton för en fullmatad musikupplevelse. Må du leva länge, skapa och glädja många år framöver.
Gå och se showen om ni har möjlighet - det är den värd!
Du också! Ha en bra öppning på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar