måndag 13 december 2010

Tack till jul!

Fast sååå mycket vatten runnit under bron sista året..
Fast så mycket tid kommer emellan oss så minns du mig till jul!
Jag uppskattar det, blir varm och rörd! TACK!

"När stormen river, När broarna brinner,
När hopp och mening bara försvinner..
När du känner dig liten och ingen finns där

Då är du ändå aldrig ensam så länge jag finns här. Jag kan gå hela natten, ta ett flyg eller två – det spelar ingen roll var du är.. Jag kommer dit ändå!

Du är aldrig ensam, så länge jag andas, så länge mitt hjärta kan slå.

Du är aldrig ensam, glöm aldrig det! Jag gör vad som helst för dig – det hoppas jag du vet. Ja, det hoppas jag du vet..

Om de du litar på sviker, Om din dröm föll I sär,

Då ska jag påminna dig om hur mycket du är värd! Den där rädslan du känner, ja, den är inte du och hur skrämmande den än verkar så ebbar den ut.

Jag kan gå hela natten, ta ett flyg eller två – det spelar ingen roll var du är.. Jag kommer dit ändå!

Du är aldrig ensam, så länge jag andas, så länge mitt hjärta kan slå.

Du är aldrig ensam, glöm aldrig det! Jag gör vad som helst för dig – det hoppas jag du vet. Ja, det hoppas jag du vet..

Så, när du inte längre orkar, då orkar jag för två.

När du inte ser någon utväg, då hittar jag en ändå.

Du har givit mig så mycket genom åren som har gått.

Ja, det största man kan få – det har jag fått!

Du är aldrig ensam, så länge jag andas, så länge mitt hjärta kan slå.

Du är aldrig ensam, glöm aldrig det! Jag gör vad som helst för dig – det hoppas jag du vet. Ja, det hoppas jag du vet.."

2 kommentarer:

  1. Ååååh Mauro Scocco. Den är en av mina favoritlåtar av honom (och för huvudet taget) Brukar nynna på den ibland, bara sådär av mig själv. Inget direkt sinnestllstånd men jag tror att jag gör det för att påminna mig själv att jag har fantastiska vänner som finns för mig när jag behöver dem. Och jag nynnar också för att påminna mig om att jag "orkar för två" när någon behöver mig. Lite som en mental styrketanke till dem som jag månar om. Om de känner av den? Det tror jag! För när du tänker på någon du tycker om eller älskar, vem tror du då har fått dig att tänka på den...? =)
    Kram kram klokaste M!
    / Lin

    SvaraRadera
  2. TACK, FINA LIN!
    Finns mycket vi delar du och jag..Ser fram emot att se dig live, prata om allt. Får se till att skapa den tiden/möjligheten till nästa år.
    Kramar, Maud

    SvaraRadera