måndag 21 mars 2011

Dagen efter kursen...


Så hudlös man bara kan bli! Så många vägar att gå.
Så många kopplingar, så många möjligheter, så många saker kvar att göra...
Livet är en enda inkorg! En inkorg jag inte känner att jag mäktar med idag.

Kristallklar, hög klarhet i vissa lägen, såsom genomskinlig nattgammal is men håller den att gå på? Eller måste jag förbereda mera?
I andra hörnor - gammalt damm, bråte och skit, ut med det gamla livet.
Hur skall man orka hålla på och rya? Då får ju inte jublet plats!! Men ut måste det...UT!
Måste städa men orkar inte idag, vågar inte. Städning innebär konflikter och jag är trött.

Så in i märgen trött.. Kryper upp i min rosa Pion, drar dess mjuka kronblad över min sargade kropp och låter sömnen hämta mig. Imorgon skall jag....

"Aspire...
Honour the light and reach for the stars.
Embrace the heart to heal old scars.
Reveal the hurt, release the pain
Comfort the lost, let peace remain.

Walk with your dream,
Aspire to be,
All you were born to know and to see"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar