onsdag 9 mars 2011

Sitter och håller på det!


AAAAAsccccchhhhhh, jag sitter och håller på ett mail!
Ett mail som innehåller en del "sanningar", sanningar för mig i vart fall.
De är sprungna ur en längre tids diskussioner och funderingar och jag vet inte hur det kommer att emottagas. Usch...
Att göra eller inte göra - det är frågan.

Tar personen i fråga detta på rätt sätt kan det bli hur bra som helst, det är ju det jag vill.
Faller det i vrångstrupen, tja, då vet i sjutton vart vi hamnar.
"Är det viktigt att vara fin i kanten?" diskuterade jag med en annan väninna igår.
Ja, i vissa fall svarade hon ärligt.
Jag är nog inte alltid det, fin i kanten alltså utan jag "call them as I see them".
Borde veta med 40 års praktik att det inte funkar alltid. Alla är inte mottagliga för min världsbild jämt och ständigt, faktum är att de flesta blåser i vad jag säger, de har ju sin egen.
Helt rätt så!

Vi kommer alla ur vår egen plats, vår sanning, våra åsikter och vi är redo vid olika tidpunkter.
Lika svårt som att plocka ut den enda mogna mangon i ICA´s fruktdisk.
Man kan komma hem med en omogen en, man kan komma hem med en som redan är rutten på insidan men då och då kommer man hem med den perfekta, den smakrika.
Är det detta sökande som gör det? Att man fortsätter, att man utsätter sig, att man kanske växer en bit...

Jag vet inte, jag bara tror, undrar, grubblar och vet att just nu är det läskigt!
Läskigt att trycka på sänd, blotta mig, mina åsikter och ställa mig i regnet av kulor och åsikter.
Lättare att krypa under stenen, gråta, hitta på ursäkter, förlåta och gå vidare.
Nej, inte denna gången!! För viktigt, för stora vinster om det löser sig...
Vi hoppar! SÄND!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar