torsdag 14 april 2011

Det fördolda.


I mitt tycke så har allt som är "fördolt" lite oförtjänt dåligt rykte... Håller du med?
I vart fall i den sk andliga världen där allt som är för oss "fördolt" skall avtäckas, göras tillgängligt och förstås så fort så möjligt. Det är på detta sätt man når andlig upplysning, genom avtäckning, genom att se allt, tolka allt, göra allt nästintill transparent..

Ibland har det gjort mig lite lätt illamående, det har oftast hänt de gånger då någon, via något instrument, påstått sig "belysa" något jag inte visste.
T ex en egenskap hos mig, en framtida händelse, en planet ställning i mitt horoskop, ja, förslagen är många men avtäckningen är densamma.
Lite dramatisk, nästintill pompös och om jag opponerar mig, tja, då är jag "inte riktigt redo men kommer att bli det vad det lider eftersom man ingenting får veta från andevärlden som man inte är redo för!"
PUUUH, vilket regn av klyschor!

Jag tror på det sista, det gör jag faktiskt... Vad var nu det då?
Jo, att ingenting blir synligt för mig förrän jag är redo.
Detta är för mig fakta. Jag kan inte se något jag inte förstår eller är preppad för...
Men den avtäckningen är något helt annat, ett litet KATJIIING, som när en pollett trillar ner i en automat, en skön känsla av välbehag, av erövring.
Då är det rätt för mig, då är det individuellt, bearbetet, klart för tagning!
Jag har då erövrat, förstått något som för mig var fördolt och nu kommit in i ljuset, mitt inre ljus.

P satte för en tid sedan lyktan på en annan aspekt av det fördolda då det pekades ut för mig att de flesta religioner ser det fördolda som något bra, något att vänta på, alternativt något som kanske aldrig kommer att uppenbaras men det är ok ändå.
Ett helt annat sätt att se på det... Lite bläddrande i bibeln bekräftar att han har rätt.
Det är skrivet om på ett fint sätt, ett ödmjukt och lyckligt sätt.

Själv vill jag bara ha lite balans! Gärna upplysning men inte till varje pris!
Information och bitar men låt mig gärna sätta ihop pusslet själv så jag kan lämna det som jag vill skall vara fördolt i det fördolda.
Fria viljan, som i allt annat.
Hellre lite hemligt tills det blir rätt än att jag följer och grunnar över en stig som inte ens fanns är.
Hurra för allt jag inte fattat än!!!

1 kommentar:

  1. Tack för den!!! Hurra för allt JAG inte fattat än heller!! Kram

    SvaraRadera