måndag 11 april 2011

Huvudet fullt..


Efter helgens jobb är huvudet fullt av funderingar.
Sociala sådana, miljö relaterade, egna reflektioner - ja, det är nästan svårt att sortera dem alla.
Rösten har fallit bort, i vart fall delvis men det gör inget. Det ger de osorterade tankarna mera tid att bli sorterade.
Lungorna värker då de fått sig en smäll till så dagen avsätts till vila och livets basics.

"Is it a want or is it a need?" - en kommentar ärligt snodd från en vän.
Det har snurrat i huvudet hela helgen. Vad är mina "wants"? Vad är mina "needs"?
Vilka är dina?

Jag har inga problem med att "needs" är olika för alla, snarare tvärtom.
Det är en kul tvist, att se vad man anser sig behöva för överlevnaden.
Att titta på "wants" säger kanske ännu mer...
När blir en ljuslykta från Ikea ett "want" - är den någonsin det? Eller köpte vi den för att den kostade fem kronor och låg vid kassan?

"Strunt i det! Det är bara saker.." sa någon igår.
Jo, sant! Men det är också energier och resurser och jag vet inte om jag gillar hur de används.
Trots att jag inte är någon "miljöstolle".
Igen, det är nog energierna och bruket av dessa som stör mig mest..

Virrig blogg? Japp, virrigt huvud ger virrig blogg!
Vi ses igen imorgon då har det nog klarnat.
Kram

1 kommentar:

  1. Vilken talande bild!!!!
    JAg förstår din tanke, men det är en balans mellan analys och let it flow... Kram

    SvaraRadera