tisdag 5 april 2011

Symbol & metafor!


"Har du snattat?" - rösten i telefonen är allvarligt orolig.
"VAAA?" Känner mig "upphängd och nersläppt", som min far brukade säga dvs jag fattar ingenting.
"Jamen, det står ju i bloggen... att du fått ett "kastmärke".."
Jag hör hur hjärnan knastrar av funderingen. Okej, det var därifrån det kom. Från gårdagens blogg..

Jag borde veta vid det här laget att bilder och metaforer inte passar alla men det är svårt att minnas eftersom jag sjlv tänker i bilder och symboler.
Tar mig tid, påminner lugnt om metaforer, försöker förklara och det sjunker långsamt in.
Fascineras av att vi är så olika.. Några använder synintryck primärt, några hörseln, andra känsel och tänk, de som främst använder sig av smak och lukt sensationer..
Hur skulle min historia från igår, min metafor, se ut med den personens uttrycks begrepp?

Tåls att tänka på... Tills dess njuter jag av olikheterna och försöker överleva dagen.
Mera förkylningar på barnen.. Tar denna vinter aldrig slut?
Ha en bra dag! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar