fredag 8 april 2011

Vår tider.


Nya barn vår/sommar skor, den större storleken - check!
Vårjacka, modell stor - hmm, kort i ärmarna..
Regnkläder, modell stor - "lågvatten märken" på byxorna, jackan räcker till armbågarna.
Barnskor, modell liten - behövs promenadskor, mjuka skor finnes.
Jacka - hmmm, mellanstorlek.. Behövs en att byta med.

Cykel, modell stor - herregud, hon behöver en större, typ igår. Det visste jag men hade glömt.
Trehjuling - behövs en ny, också den borde varit här helst igår.
Passerade storlekar i två garderober - en dag av utrensning att vänta.

Ibland får jag lite lätt "panik" innan den nya säsongen anlänt på allvar...dvs innan jag fattat att det är en ny säsong och kommit ikapp.
Tycker alltid att våren är svårast. När klä av barnen? När plocka bort.. Vet ju att det mycket väl kan snöa på Valborg, det har det gjort förr.
Hösten är mycket att rodda, mycket till skolan men våren, den är värst för mig!

Vårt stora matsalsfönster har en miljon vackra barnavtryck. Tryck gjorda i smör, sås och vanligt handfett. De ackompanjeras snyggt av nosavtryck, gjort av en förvånad, blöt nos som försökt komma närmare alltsammans därute. För och nackdelar med att familjemedlemmarna når upp till fönstren. Jag vet vad jag måste göra - PUTSA - ingen återvändo finnes.

Har också börjat tvätta mig från A till Ö... Du vet, överkast, filtar, mattor, kuddöverdrag osv, osv.. dubbelt usch!!
När jag är klar i ena änden så är det nog dags att börja i den andra - känner du igen dig?
Mitt i allt klagande inser jag att mycket av detta är självpåtaget likväl som det tillhör livet.
Så är det bara.

Min achilles sitter i att jag har svårt att göra andra, kreativa saker om huset ser ut som ett bombat Beirut. Håller man dock på som ovanstående hela tiden, ja, då blir det verkligen ALDRIG någon tid över till andra saker.
Alltså får man kapitulera, lära sig släppa, prioritera, se sig själv och allt det där igen.
Se där! Livet är en ändlös cirkel som sedan plötsligt tar slut!

Idag tror jag jag struntar i allt, går ut och ser på våren LIVE.
Först skall jag bara tömma diskmaskinen, hänga tvätten och packa mediciner -
Eller? KRAM


1 kommentar:

  1. Hi hi hi hi.....Känner igen mig sååååå väl. Funderade idag på hur många barn som har överdragsbyxor som passar..... Stövlar är redan klara =)
    Njut din dag och omprioritera. JAg väntar några dagar till att rensa. Vi sätter upp studsmattan istället.
    O du, märkena på fönstret är små avtryck av livets gång o nyfikenhet. De är ganska harmlösa där de sitter =)
    Ha en skön helg!! Kram

    SvaraRadera