torsdag 15 september 2011

Inte kunna skaka en tanke!


Omvälvningen har startat, skottet har gått!
Jag har startat min resa! Min nya resa...

Märkliga saker sker inombords även om jag är säker på att inte mycket syns på utsidan (än).
Gamla tankar vävs samman med nya, ny förståelse bildas. Andra saker värderas, kastas och ersätts med nya och det bästa med detta är att det finns nytt att ersätta med. Hurra!

BA 11 är en grupp av många olika individer men än så länge har inga riktiga "grupperingar" bildas.
Det förvånar och fascinerar mig... Att man fortsatt är välkommen med vem som helst och bjuds in till samtal och närvaro både här och var. Känslan av att det inte spelar någon roll vem man möter på tunnelbanan, man får ett leende och ett samtal ändå - det är befriande.
Kanske blir grupper sådana när man kommer varandra så när in på livet? När man tom måste vara avklädda tillsammans. Hur många högskoleklasser är det? ;-)

Min kropp har reagerat med att försöka släppa det gamla i form av smärtor. Otäckt, tråkigt men förståeligt och det fick mig att stanna upp och värdera.
Vad gör man nu? Hur behandlar man sig själv? Hur behandlar jag mig?
Svaret blev - lite slappt, faktiskt.
Så, jag bokade en tid hos duktiga C. Något jag lovade mig själv direkt när vi flyttade hit och sen inte följde upp.. C är kiropraktor, en av Oslos bästa och hon tog mig in på kort varsel igår.

Denna bokning till trots... Min kropp ansåg sig vara tvungen att sätta ner foten ordentligt, säga ifrån så jag hörde. Slutsatsen blev att jag trillade i trappen imorse och slog mig, ja, just det, där i ryggen samt fick en snygg lilablå rumpa och rött knä. Alla mina nuvarande problemområden.
Lustigt? Nej, synkronicitet. Kroppen var helt enkelt trött på mig!
Gissa nu om jag är glad att jag träffar C idag!

En annan tanke jag inte kunnat skaka... Lisa Williams, det berömda mediet är i staden.
Jag älskar hennes shower och har följt henne på utländsk TV i flera år. Kan sitta i TV soffan och rysa när hon jobbar, så bra tycker jag hon är. Men att få biljetter... Stört omöjligt!
Långa telefonköer, överladdade internet, nej, det orkade jag bara inte och när jag väl kom fram var det slut.
Plus att just denna helgen är det lite kritiskt tänkte jag, vi har ju musikkårens halvårs loppis och jag jobbar till kl 17 på Lördagen. Hur hinna? Nej, bara att lägga ner.

Så kom det.. Erbjudandet på skolan. En klasskompis mor hade köpt en extra biljett och ville nu sälja den. Ville någon ha den?
Jag tackade nej(Av ovan nämnda anledning) men såå... Ja, tanken lämnade mig inte.
Flera dagar gick och allt jag kunde tänka på var biljetten.
Samtal med maken... Chatt med R - hade hon biljetten kvar..?

Några minuter senare hade jag en biljett!!! Tårarna tryckte på...
Hurra!! Min idol & LIVE dessutom! Nu vet ni vad jag gör på Lördag efter kl 19.
Ser ett proffs i aktion och jag skall luta mig tillbaka i stolen, insupa allt och bara NJUTA!
Det är värt att följa en tanke och en känsla... Det är det!

1 kommentar:

  1. Underbart att läsa. Hoppas det blir lika underbart i verkligheten <3

    SvaraRadera