torsdag 29 september 2011

Wordfeud.



Den nya flugan har drabbat oss alla, likt en pest far den omkring från mobiltelefon till mobiltelefon. Överallt stavar folk, "shufflar", byter ut, sänder och svär..
Hur var det nu? Vad hette det där som gick förra gången?

Vad jag pratar om..? Wordfeud, såklart!
Våra smarta telefoner har gjort att vi kan spela Alfapet på telefonen emot vem man vill, när man vill.
Spelet är norskt (vad trodde ni? ;-)) Men laddades ner 690 000 gånger i Sverige tom förrförra veckan, 7 miljoner gånger i hela världen så visst finns det folk att spela med...
Mannen ansvarig för hela flugan, en viss Herr Bertheussen sa upp sig från jobbet efter en vecka och jobbar nu med.. Gissa tre gånger!
Jo, en Face-book version av hela grejen.

Han behöver inte ha bråttom, det ticker in 75 000 kronor på hans konto om dagen numera TROTS att appen är gratis att ladda ner för alla "smart phones".
Det ÄR roligt!! Lite mental jogging medan man åker buss, sitter på toa, väntar i kön på butiken eller vart man nu kan tänka sig att spela någonstans.
Bara fantasin sätter gränser..

Själv har jag upptäckt ett alldeles nytt "omak" tack vare detta lilla spel... Jag står där och stavar, hittar ett bra ord, jublar... För att nästa sekund bli förbannad - jag har ju stavat på norska!!
Eller i värsta fall, hela ordet är norskt! Spännande, frustrerande och jättekul!
Häng på tåget vet jag och wordfeuda som alla andra.

Undra när det ordet kommer på google??
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar