lördag 26 november 2011

Mammas begäran.

Mitt i natten vaknade jag, satte mig upp och spottade ur mig orden...
"The Royal Order".  Tillbaka på kudden funderade jag.
Den enda Royal Order jag känner till är den som involverar det Engelska kungahuset och jag var ganska säker på att det var inte den hon menade, den goda modern. 

Hon dök upp i drömmen, i en sådan klänning som hon aldrig skulle våga bära i livet, lade mitt huvud i sitt knä, strök mig långsamt över huvudet. 
Vi talade om mitt livsverk, om det jag skulle göra och det var då hon började prata om "The Royal Order". I drömmen kände jag igen orden... Men mindes inte meningen då jag vaknade. 

Hon talade också om väninnan min, hon som fått sitt liv förändrat i ett nafs, till det bättre och framförallt på ett sätt som hon aldrig kunde räkna ut. 
"Man kan inte räkna ut sin plats i livet" log hon och värmde mina axlar, masserade min nacke. 
"Det handlar om "The Royal Order", Maud, det handlar om..."

Grubblande på min kudde far mina tankar åter till väninnan... 
När man tror att positionerna är låsta kommer universum med ett inspel och världen förändras. 
Jag kliver upp, går ner, söker med handen över böckerna och finner den bok jag tror mig veta att det är. 

The Royal Order är ett namn på tingens ordning dvs det handlar om att vårda sig själv, att vårda det tempel som kroppen är, att ta hand om sig själv för att sedan kunna finnas där för andra. 
För att kunna göra sitt andliga och fysiska jobb.. 
Jag sänker boken. Jag vet varför påminnelsen kommer nu, mitt i undersökningar, träningsperiod och funderingar kring hälsa och tiden till det som är viktigt. 

Dags att gå tillbaka till ritualerna runt hälsa. Jag vill ju kunna finnas där för andra igen, få bruk för mina verktyg. 
Vackraste vänner, ge mig kraft och energi till att ta emot mina prövningar och att hjälpa andra med sina. Ge mig inte färre utmaningar men ge mig de som passar mig och ge mig mod att möta dem!
En kraftfull Lördag önskar jag dig!  

1 kommentar: