fredag 19 februari 2010

Helgens förberedelser.


Tjillivippen, så gick en vecka till! En vecka som jag inte vet vart den tog vägen och den såg definitivt inte ut som jag planerade den innan..Gör de någonsin det, veckorna?

I helgen skall jag göra det omöjliga! Japp, jag skall trolla!
Så känns det i vart fall när jag ser på högarna på mitt bord. Under de senaste dagarna har jag igen, för vilken gång i ordningen vet jag inte, sett igenom allt mitt material från homeopatiska kurser, utbildningar och workshops jag hållit.
Från detta har jag sedan försökt att se om det upplägg som jag fixade för länge sedan inför helgens kurs håller.

Kursen, som är en kurs i homeopati för husbehov måste bli lagom stor. Den som går kursen måste ha tillräckligt stora kunskaper för att våga prova på homeopatin, enpowered av ett fantastiskt system men samtidigt, ha tillräcklig självinsikt för att låta bli när det är fallet.
Det känns som om jag skall ta den 3 år långa utbildning som jag tidigare drev, krympa den i tvättmaskinen på 90 grader och sedan gå ut och använda den.
Spännande och läskigt!
Liknande workshops har jag gjort men då för speciella grupper t ex sjukvårdare och det är något annat, då kan man krympa bort ett element och genast känns det lättare.. fast ändå inte.

Jag ser i vilket fall som helst fram emot utmaningen!
Skall bli härligt att umgås med en grupp kvinnor, jobba hårt, utbyta erfarenheter och sedan träffa dem igen i Mars för att kompletera, utvärdera och göra tillägg.
Dessutom får jag möjligheter att träffa klienter på kvällarna, kollegor och familj på Måndagen och då, då börjar... tttaaammattaaamtaaaa.. vinterferien!

Så, en sista kraftutblåsning i Karlstad.. Sedan är det ledigt. Skidor, skidor, hytta, natur, ute grillning, snögubbar, OL, mera skidor, god mat, gott att dricka, pussar och min äldsta dotters födelsedag. Hon blir nio.. Fattar du? NIO!
Så är vi tillbaka där vi började, loopen komplett.. Vart tar tiden vägen?

Här blir det sålunda tyst fram tom Måndag! Så, Ha en fin helg och vi ses till veckan!
En ny sådan.. FÅNGA DAGEN! Innan något annat fångar dig! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar