måndag 8 februari 2010

Larven!


På utsidan är det nog helt stilla.. För den som betraktar..
Jag är mammaledig, gör några insatser om dagen i form av coaching, mail, telefonsamtal och medicinsändningar.
Sen jobbar jag intensiva punktinsatser, kurser eller mottagning, några dagar och sen, sen är jag väl ledig igen..
Jamen, eller hur?? Så måste det väl vara för så ser det ju ut! Det är ju det som syns..

Hehheeee, i mjugg skrattar jag nu.
För det var länge, länge sedan mitt liv var så intensivt som just nu! Så galet inre givande!
Morgonens första telefonsamtal kom från en god vän, hon hade funnit ännu en pusselbit till mig som hon ville ge mig, direkt och över telefonen.
BLING! Den satt som en smäck och mitt huvud började jobba för hög tryck.
Hon är klok, min vän och medprojektinna. TACK!!
Skylten sitter på dörren - MARINERING PÅGÅR! Stör bara i nödfall..

Nästa samtal - genomgång av kommande kurshelg. Jag skall fortbilda mig, det ena vävs ihop med det andra och Lannelin och jag samtalar om livet.
Man trodde när man var 20 att nu var man på sin topp, nu visste man allt, nu kunde man inte bli mer.. Hahahahahah.
Vi insåg båda att vi är många som mött den stora kärleken efter trettio, att vi vet vad vi vill ha då, att vi jagar drömmar på en mycket mera medveten nivå och oftast når vi våra mål för vi vet hur! WOW, jag undrar vad jag tycker när jag blir 80??
Kanske att jag var en ofärdig blöjbebis vid 40? Jag hoppas det för det innebär i sånt fall att jag fortsätter att leva med passion och närvaro!

Resten av dagen har gått åt till att hålla lilla Selma nöjd men det är lätt då Claire är hemma och är småkrasslig, de roar varandra och det är mycket häftigare än mamma.
Sålunda kunde jag sitta kvar i min kokong och arbeta på mina projekt, skriva, marinera och vara högeffektiv ända fram tills för en stund sedan.
Kroppen krävde kaffe, Selma krävde tutte, gos och sömnstund och medans jag ammade såg jag på ett halvbra program på TV från USA.

Där var Queen Latifa med två fjärilar tatuerade bakom ena örat. På direkt fråga sa hon:
Jag vill förvandlas såsom larven till en fjäril, slå ut mina vingar och visa hela min skönhet. Låta alla få se min insida! Dela med mig av alla färgerna!
Ja, naturligtvis! Vart skriver jag på?? Fjärilen är snart här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar