tisdag 9 februari 2010

Surrrr, surr, surrrrr..


Säger det i mitt huvud..
Min egen kurs till helgen, förberedelser, förberedelser.. Funderingar, bortavaro, alla hjärtans dag och mors dag samma dag och jag är inte här!! Fundera.. vad ta med till Kolmården? vad lämna?
Vad för presenter.. till den och den och den? Vad behöver man från Sverige?
Dotterns toktisdag igång, hjälp, vart tar tiden vägen??

Egen kurs att hålla i till nästa helg.. Vart är delar av materialet? När trycka det och på vad?
Hur mycket orkar de? Vart går gränsen??
Lysande förväntningar i mörkret.. Den kommer att bli en jättesuccé!

Då kommer smset.. Ordet fastnar..Jag stirrar!
Inser med ett leende att jag är en ordtönt, en total sucker för mitt nya språk. Jag vill kunna och formuleringarna snurrar och surrar..
Vilket ordet var?
"Selvsagt" - Är inte det ett fint ord? En blandning i detta fallet mellan "det har jag ju själv sagt" och "det säger sig själv".
Kanske är jag galen men jag tycker det säger mer än självklart! Även om det också är en goding!

Det finns många fina ord på norsk, många nya ting att suga på..
Barnet i godisbutiken är jag!
Tillbaka till projektet, det är på svenska, än så länge..
Snart är det dags att ta sig ut i snön, ut till verkligheten och dansen..
Igen, hur skall tiden räcka?

Nytt norsk ord, en annan favvis "utfordring", det ligger så skönt i munnen!
Mmm, det kommer att bli en utfordring, hela denna månaden, fram till vinterlovet..
Massor av kul grejor, massor av nytt, massor av jobb och massor av skoj!
Belöningen bakom hörnet, tysta skidspår på Bjorli, sprakande brasa, god mat, gott att dricka, dotterns födelse dag..
Men fram tills dess, utfordringar! Mitt i livet..
Can we do it? Yes, we can!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar