måndag 15 februari 2010

Trötthet och Lycka..


"Godkväll,mina damer och herrar. Detta är Er kapten som talar.
Vi har nu nått vår marsch höjd, vi har god sikt, minus 9 grader i Oslo och vi har en god tailvind som innebär att vi kommer att landa minst tio minuter för utsatt tid."

Jag ser ut över vingens kraftiga kontur, den bär oss över land och vatten, den blinkande lampan på dess ände fladdrar som ett ljus i vinddraget. Därnere, hus, vägar, gatlyckor, vit snö..
Bredvid mig samtalar den unga killen lågmält på sin mjuka norrländska med killen på andra sidan gången, de snackar bilar.
Jag silar bort orden, gungar istället med i den varma norrländska rytmen..
Trött - så in i märgen trött, både i huvud och kropp..
En helg i goda kollegors lag, spetsat med en och annan riktigt god vän! Vi har haft det bra.
Bott otroligt bra i vackra omgivningar, ätit fantastisk mat tillagad av underbara tjejer, planerad av en riktigt bullmamma.. Inga tomma magar här inte!

Tillsammans har vi jobbat med ett helt nytt system, försökt sammansmälta detta med det existerande, det vi kan och se om det ger något, om det har med sig allt det påstår att det har.
En smältugn, en riktig härdsmälta där vi suger märgen ur själva livet.. Känns det som..
Glada skratt, många jämförelser, många självinsikter och stora skopor självironi som blandas friskt med djupdykningar som skakar och glädjer själen!

Som vanligt blev ingenting som jag trott.. Det blev annorlunda, bättre, märkligare, mer givande och mer far-out än jag kunnat föreställa mig! Nu måste jag processa, lägga på plats, återhämta!
Precis som man säger på flyget - sätt först syrgasmasken på dig själv, hjälp därefter andra!
I det tecknet kommer Söndagens kväll, Måndagen och kanske delar av Tisdagen att gå..
Jag tar hand om number one dvs jag! Jag har en ny arbetshelg framför mig snart. En som är min egen, min egen kurs, som jag älskar och är laddad till tänderna för.. Alltså behöver jag tanka, tanka för att ge max och vara närvarande igen..
Månens faser, mina faser..

Planet sänker sig över Gardemoen. Familjen väntar!
Det är något speciellt med att veta att någon väntar på en på en flygplats, att någon tagit sig ut i kyla och blåsten för att man kommer.. Det är inte alla förunt och jag vet att vara tacksam!
De är min största ankringsstation och min lycka!
Lyckan som får plats även när tröttheten är stor.. Lyckan som bär!
Jag är hemma! Skylten på plats - tankning pågår!
Ha en god Måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar