söndag 25 mars 2012

Idissla som en...

ko - borde det väl stå!
Jag tänkte snarare... idissla som en akupunktur student!! 
Så känner man sig när man tuggat om samma material i snart en och en halv vecka.
Inte hela tiden, naturligtvis, men det har legat längst bak på hjärnkontoret under hela den tiden.

Utantill läxa! Värsta sorten.. Man läser en gång, man läser två.
Man skriver ner alltsammans en gång, man skriver det igen, man skriver det i annan färg, man "rapar upp det" för någon annan, man läser en gång till, man upprepar det för sig själv i duschen och på promenad och till slut snurrar det och snurrar det.

Nu satt jag sista em, Söndag em, dagen innan den förhatliga tentan (muntlig med patient och sensor) och idisslade mig igenom ytterligare en omgång av detta "döda" material.
Hade säkert varit mera skoj att lära in Bibel verser. De hör i vart fall ihop!

Jag tuggade på pennor, papper, kanter då smset kom... En bild på en påse av mitt favoritgodis!
HJÄLP! Tänk om jag bara hade... Hade pulverpaddor!! Då hade livet varit lättare, mera salmiak smakande och helt säkert, ett steg lyckligare.
Kort stunds fundering... Dotter inkallades. Dotter mutades med stor peng (läs 200 Norska kronor).

Uppgift - cykla till video butiken. Köpa paddor till mamma, valfritt godis till sig själv.
Oemotståndligt såhär i vårens början och på en Söndag.  Sagt och gjort, dottern drar på sig cykel hjälmen och drar.
10 minuter senare ringer det...
"Mamma, påsen med pulverpaddor är ju jätteliten! Vill du ha två?"
Jag blir varm i hjärtat! Min söta goding. Nej tack!! Mamma klarar sig med en. 

Några minuter senare landar paddorna hemma..
Förvånad nyvaken lilla syster får två favorit klubbor, en tablett ask och en bit choklad som landar i knäet.  Jag får mina paddor men också hockey pulver och en bit Käck..
Till sig själv har dottern köpt ungefär lika mycket som till oss och jag får sålunda också pengar tillbaka.

Jag sträcker stolt på mig!! En sån fin tjej hon växer upp till att bli.
Omtänksam, observant och genomtänkt. Inget problem att skicka henne på uppdrag.
Kyss på pannan, söta och TACK!

Pluggande gick kanske inte bättre MEN det känns bättre. Städat blev det också på kuppen.
Blir det inte alltid det då man skall tenta plugga ?!
I vart fall är det så hos mig.
Var snäll och håll tummen imorgon mellan 12 -15.15.  Någonstans i världen är någon riktigt nervös då.. ;-)
Ha en god öppning på din vecka! KRAM

1 kommentar: