fredag 29 juni 2012

I Längtans garn.

Att vakna med en längtan... 
Det är inte varje dag för mig men jag önskar att det vore så! Eller förresten... Jag brukade vakna så rätt ofta men så, borta en period och nu, kanske, kanske tillbaka igen. 

"Våga å ta fram lengselen. Du er et med din livkraft, din vilje og din motivasjon!"
Mmm, jag är ju det. Ett med min längtan.. Längtan är en otrolig drivkraft och lilla syster heter vilja.
Den vackra vilda Vilja skapar åt Längtan och tillsammans är de oskiljbara, otämjbara och rakryggade. 

Igår höll jag ett litet föredrag om just längtan fast jag förklädde det till ordet "MÅL". 
Ja, käre bloggläsare, du känner mina käpphästar och jag skall inte plåga dig med den idag igen, det där målbilds pratet men för de som var där igår var det helt nytt. 
Längtan skall få det att krypa i kroppen på dig, längtan skall få dig att vilja springa istället för att gå, längtan skall få munnen att vattnas... Annars är det något annat, kanske önskan, kanske behov.

Inser när jag skriver att det låter som längtan måste vara våldsam, kaotisk och upprivande. 
Nej, det är heller inte sant. Det brukar ske när längtan blir till passion eller besatthet. 
Längtan kan också vara djup inne, fylla hjärtat, vara väldigt personlig men längtan kan aldrig någonsin sättas på undantag, ignoreras, till detta är hon för stark. 
Förtryck din längtan och sjukdom blir det pris du betalar, enkelt så. 

Mötte blanka blickar till en början när jag talade om att kliva över mentala trösklar igår och så tändes "Aha-lampan" i öga efter öga. Frågorna ändrade karaktär och jag såg polletterna trilla in. 
Skall man vidare med sin fysiska kropp så kommer man automatiskt att tvingas se över sitt inre. 
Skall man arbeta med sitt inre så måste den fysiska kroppens behov/önskningar vara synliga. 
Helheten! Templet.  Låter ack så enkelt, låter ack så självklart men det är i teorin.
Praktiken är svårare men övning ger mästaren. 

Boken skriver sig själv. Funderingar till en Cd är på gång..
Ny firma.. Jo, det är dags nu! Helt klart.. Allt indikerar det. 
"Mauds mirakler" - är ett av förslagen till företags namn. Vore kanske lite kul.. 
Har i vart fall massor av attityd och inte minst, längtan!! 

Nu skall jag använda en regnig Fredag till att suga på karamellen! 
Ha en underbar helg! Live with passion (som sagt!) KRAM  


PS! Tavlan tillhör Annika Strömberg och heter "Längtans blomma".Finns på nätet för dig som tycker den är lika vacker som jag.

2 kommentarer:

  1. Känns som om du är precis där du ska vara nu till glädje för alla<3
    Önskar jag varit med och upplevt dig! Kramar

    SvaraRadera
  2. Vackraste Lena,

    Jag önskar du hade rätt! Ja, signalen från fyren hörs tydligare nu men riktningen.. Tja, behöver mera vägledning men vem gör inte det? KRAMAR

    SvaraRadera