söndag 2 september 2012

Tänka som Pippi!

Vad skulle du gjort om du var Pippi Långstrump?
Om just du var Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump?

Det låter väldigt ytligt, nästan som en fråga från ett barn till ett annat barn..
Faktum kvarstår - Pippi är såsom de flesta av oss vill vara, en sann människa. Fri, vanebrytande, en tjej som följer sitt inre driv men som samtidigt är generös, ärlig och livskreativ.
Jag finner det lite fascinerande då min egen coach ofta säger att "Livet mäts i vad man klarar av när man inte är beredd, hur man löser sina bekymmer, vilka verktyg man har!". 
Pippi löser inte bara det mesta, Pippi löser ALLT!  Det vet alla, från mina barn till gamla damer...

Själv har jag tröttnat (som du hört till leda nu ;-)) på att vara Annika... Den snälla, den blida, den tysta, den duktiga flickan..
Gitte Jørgensen har skrivit boken "Pippi Power" och nu föreläser hon i ämnet.
Inget revolutionerande. Inget nytt.. Men sagt på ett lite roligare sätt.
En påminnelse från en tjej som vi alla kan se framför oss om vi sluter våra ögon.. En affirmation så god som någon.

Här är några frågor du kan roa dig att svara på inför kommande arbetsvecka..
Så fixar du till barret, hänger på dig något shiny, fyller fickorna med guld eller varför inte godis och så iväg till jobbet imorgon!! Dags för en ny era.. En roligare, en som är mera din!
ENJOY!

Om jag inte bekymrade mig för vad andra tror så skulle jag göra följande... 
Vad kan få mig att stutsa ur sängen på morgonen?? 
Vad gillar jag att snacka länge och passionerat om? 

Vilken dröm är så intensiv och levande och hett önskad att det "snurra till inom dig" när du tänker på den? 
Vad skulle du göra i livet om du inte var rädd? 
Hur skulle du leva om du helt saknade publik? 

Ha en god start på veckan och duuuu... Pippi gillar sig själv!! Mycket börjar där!
Skaffa dig en SKRYTBOK och skriv om dig själv! Så använd dig av en tesked av det per dag i ditt liv.. Låt andra få smaka på det! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar