måndag 23 januari 2012

Målbilder

Kroppen skriker för full hals. Jag stoppar fingrarna i öronen och lalla frenetiskt.
Hör inte, vill inte höra..
Vännerna drar i mina ärmar, pekar med hela handen, ropar, förklarar och viskar...
Händerna för ansiktet, rycker loss mina armar.. Vill inte se.

Proverna talar sitt språk, en bitter smak i munnen. Jag spottar ut, vägrar svälja.
Vägrar... såsom ett envist barn.

Så, en blixt från klar himmel. En tanke formas..
Något kan formas om, något kan ändras. Tid kan köpas, motivationen kan klaras.
Handlar egentligen bara om tillräcklig med blod till min syrefattiga hjärna för att begripa.
Eller som militärerna säger på klarspråk - TÄNK OM, TÄNK RÄTT!

Nygamla mål kan formas. Glädje bubblar...
Jag kan höra, jag kan se, jag kan erkänna och ändå, ändå behålla mitt älskade mål.
Tom tagga upp det lite. Krydda det... smakar mums!  ;-)

"You wanna rumble in my jungle
I'll take you on
Stampede your rumpa
And send you home
 

You wanna rumble in space
I put my laser on stun
And on tha north pole I'll ice you son

You wanna thrilla in Manilla

You'll be killer bee stung
Wanna taste of vanilla
Better watch your tongue

'Cause I'll hammer your toe

Like a pediatrician
Saw you in half
Like I'm a magician
 

Tear you down
Like I'm in demolition
Count you out
Like a mathematician

I'm so very hot that when I rob your mansion

You ain't call the cops, you call the firestation"


* Länge leve bruden som kan sätta mål för sig själv.. och andra! ;-) ROBYN!


1 kommentar:

  1. Vilken spännande låt-text. Härligt att målen har form! :) Kram

    SvaraRadera