fredag 9 januari 2015

Hemma!





Jag har bestämt mig!
Jag har knackat på dörrarna, i transit, i väntrummet.. Som du läste om sist.
Så kliver jag igenom en svängdörr, en fysisk sådan, hjärtat i handen, stilla, mitt bubblande blod ..
Färgerna leker i solljuset i inomhusgatan, ögon som möter mina, hemma!
Ord som jag förstår, språk som jag förstår, kroppsspråk, ordval, handlingar, det klaffar!

Vi bär alla våra demoner. Lyssna på texten i låten nedan, se videon.
Vi, människosläktet, vi behöver gemenskapen. Vi behöver spegla oss i varandra, se varandras svarta hål och våga segla in i det.
Det handlar inte om att kunna, snarare att erkänna att jag har inte en j..kla aning men jag seglar gärna med dig. Det handlar egentligen om mod... Våga vara människa.

"Jeg sa; jeg har en muskel: hjertet! 
Jeg har to muskler: leppene. 
Jeg har tre muskler; Bli hos meg!"  Niels Fredrik Dahl.

Öppna helgen med alla muskler! ;-)

Live with passion & Blessed Be.
Namaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar