söndag 11 januari 2015

Råd från "The mad hatter."

"You know what the issue is with this world?
Everyone wants a magical solution to their problem, 
and everyone refuses to believe in magic"   
The Mad hatter from "Once upon a time".

Ja, varför är det så? tänker jag stilla för mig själv, här i lampans sken, när jag läst igenom nyheterna, när jag skramlat en kortis genom FB. Stoppar jag upp och känner in så känner jag oron och våndan vrida sig i magen av det jag läst, jag känner mina energi fält fladdra och "fladdret", just det där "ångest fladdret" är svårt att komma till tals med.  Många lever i det för jämnan, många märker inte ens av det, det har blivit ett naturligt tillstånd.
Varför är det så?

De flesta artiklar som läggs ut formulerar problemet väldigt bra, formulerar det negativa, sätter ord på det men kommer till korta vad det gäller lösningar, varför man valde det man valde från början och hur i helsike man skall ta sig därifrån, det, det lämnas i nio fall av tio åt läsaren att lösa själv.
DET gör vi inte, vi människor, vi läser/ser/absorberar det negativa och sen går vi runt med det i hjärta, hjärna och system. Till vilken nytta? Jo, för att absorbera mer negativitet, och ändå mer, och mer igen.
"Jag? Jag kan inte påverka det där! Jag är inte stark nog/mäktig nog/klok nog..."
"Sån har världen alltid varit, en tung plats, jorden är sådan. En golgata vandring.."
Sure thing! Jag har varit och är också där till tider och DET vet jag i vart fall efter alla år, mycket vill ha mer. När jag hamnat där så får jag bara mer depression, mera negativitet, mera tungsinthet, mera smärta, blir kraftlös, blir... Listan fortsätter.

Påminner dig, kära läsare, spannet är stort.
Jag menar INTE att vi skall gå ut i förnekelse, vi skall se på det dåliga men vi skall vara observanta på vad vi släpper in, vi skall inte glömma att våra tankar ofta förleder oss liksom att de som ger oss informationen kanske också har ett syfte med det de gör/släpper/distribuerar.  
Här i Norge kallar vissa det för VG kunskap, VG är en tidning a la Expressen i Sverige.
Ty allt som står i Expressen är väl sant?! Eller?

I ett samtal med Cicki häromdagen om skillnaden mellan "oron i maggropen" och "tilltron till att det finns magi", uttryckte hon "Jamen, det är ju precis det HÄR vi andra behöver höra från dig, det du behöver lära ut!"
Egots första tanke blir då "Jag? Jag som är så negativ, som är så låg, som mått dåligt i perioder.."
Sanningen är den, att hon, kloka Cicki, slog huvudet mitt på spiken.  
DET är precis vad mitt livsändamål går ut på, att  i stort och smått lära andra hur man hanterar energier, hur man är obs på dem och hur man vänder det negativa till magi.
Hur skulle jag kunna lära ut detta om jag inte har prövat det själv? Ordentligt.

När jag efter samtalet kikade mig runt insåg jag att det människor jag beundrar och dras till är människor som ser på problem med relativt "nyktra ögon" och sen frågar sig: Vad kan jag göra åt detta?  Mantra hos flera av dem är "ingen kan göra allt men alla kan göra något". 
Lycka -står också som en central punkt i deras tillvaro, deras egen lycka, tacksamhet, vara glad för det lilla och pröva göra det stort.
Vårt eget ego tillika samhällets/världens ego har lärt oss att det är fult att börja med att tillfredsställa sin egen lycka, balans men faktum är, det finns ingen annan väg. (Dock är det inte det samma som att "flykta från jobbiga situationer" genom att säga "jag måste se till min egen lycka").
När vårt energihjul snurrar rätt, så attraherar vi mera, kan ge, har kapacitet och magi skapas.


När vi inte kan vila i att allt är gott, i tillit så behöver vi sätta oss ner och fundera vad vi kan göra med oss själva och för oss själva. Kanske tom ta lite hjälp av någon annan för att komma åt vårt egna "svarta hål".
Det finns hjälp att få, det finns oändligt mycket goda krafter där ute, massor av fina energier och duktigt folk.
Bara en smula av energi kan ökas genom "attraktionslagen" och det fungerar inte helt olikt en magnet. Fokusera på smulan och minns, MYCKET VILL HA MER... Tom smulan önskar mer.
Inget fel i det, bara en fantastisk fördel.

Ha en strålande Söndag. Njut vilodagen.
Lyssna inåt... Vad sker i tystnaden?
LIVE with passion & Blessed BE!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar