torsdag 16 april 2009

Förklädda änglar.


Magiska ögonblick.. Precis i den snabbt vinande sekunden då man inser att man blivit berörd av en ängel, kanske tom som jag idag, att en ängel sitter framför en!
Jag tror mig veta att vissa människor som sänds till oss är förklädda änglar, sådana som bara för vår skull ikläder sig dagens "clown kostym", går in och gör precis den rätta rollen. Rollen som ger oss insikten om oss själva, de förlösande orden..
Ibland kan det vara Nådens Ängel förklädd, nåden att förlåta oss själva! Ibland Glädjens Ängel, för att påminna oss om skrattet och glädjens makt! Ibland Barnets Ängel, för att påvisa att vi är alla åldrar samtidigt.

Faktum är att det kan vara precis vilket budskap som helst, med den gemensamma nämnaren - det är något vi behövs påminnas om, något vi förlagt, glömt eller bara underlåtit oss att tänka på under en period.
Allra mest fantastiskt tycker jag det är när ängel kommer i den form jag minst anar det.. för jag blir så förvånad, så berörd, det blir så synligt för mig!

Dagens ängel kom i sådan form. Ett möte som jag länge dragit mig för, faktiskt försökt avstyra blev till ett möte av ljuvaste harmoni och förståelse.
Ett möte som fortfarande klingar i själen många timmar efteråt, en själarnas symmetri, ett möte med någon från "min värld", någon som påminde mig om min livsuppgift!
Det är stort och jag är djupt tacksam!

Jag har säkert missat universums vägskyltar nu på slutet då jag varit alltför upptagen för att titta och då skickade de en vacker Ängel att styra upp mina steg, påminna mig, väcka mig ur min slummer... "bryt upp, bryt upp, den nya dagen gryr! Oändligt är vårt stora äventyr!"
Håll utkik efter dina förklädda änglar! Man vet aldrig vart de dyker upp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar