söndag 19 april 2009

Helgen är över..

Ytterligare en Söndag att lägga till handlingarna.. Kanske jag har lite veckoångerst trots allt?!
Nej, men jag pusslar mycket med tiden just nu. Vill mer än jag klara av, har mer på min tallrik än jag orkar äta upp så att säga.
I helgen fick jag möjlighet att ha min älskade "Lanelin" här på besök, en tjejhelg. En underbar väninna och min ljuvliga dotter, skruttan i magen och jag - fyra brudar.
Hmm, ledsen, du lilla busiga kille i Lanelins mage - du är utröstad denna helg!!
Fast vi har pratat lika mycket om dig som om den andra "blivande världsmedborgaren" så det finns ingen anledning att känna sig utanför. Bara lite.. kanske..

Så, många önskningar, mycket jag ville.. Ville visa, ville prata om. Så slog det till, min hälsa, min lilla "graviditets hicka" och jag fick tillbringa mycket av helgen i ett "annat land". Lanelin fick ta hand om sjukling och hennes dotter och idag är dottern som är sjukling, själv är jag utläkt.
Lanelin är säkert hemma igen, vår helg blev mysig men igen inte riktigt som jag tänkt mig!

Just nu lever jag i ett rike av att det mesta måste gå utan plan, där det mesta måste vara flexibelt. Jag vet aldrig från ena minuten till den andra vad jag måste justera, förändra eller vara utan eller tom med.
Det är mysigt på sitt sätt, definitivt aldrig tråkigt! Men det skapar tidsstress ibland, hur hinna och när...
Jag lär mig säkert leva med det, jag tränas säkert för något. I vart fall är det så det känns!
Hursomhelst, skall jag leta efter en "gyllene kant" på detta problem också så är det att jag tror att jag blir mera fullfjädrad som människa och kanske i det långa loppet, mer avslappnad.

Allt går, allt är möjligt! Imorgon är en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar