torsdag 11 mars 2010

Skyfri himmel..


Titeln hör hemma i en önskan, både utombords och inombords idag..
Nu är det klart, vårt nästa boende, var vi tar vägen redan i Maj! Livet är föränderligt, så är bostadsmarknaden, människorna och önskningarna..
Känner mig både lite lurad och förväntansfull i samma andetag.
Är Oxe så jag måste marinera klart först, måste vänja mig, känna in..låta det få ta tid.

"Det einaste hu ønska seg det va ein solskinnsdag - skyfri himmel.
en problemfri time i gode venners lag - edru, men svimmel
svimmel av glede, så glad før litt fred
det e'kje allverden å ønske seg det
men hu vet det ska nåke te'
det e for tidå ikkje sånn livet e'. "

Jag är inte depp! Inte på långa vägar, bara njuter och förbereder mig inför kvällens konsert.
Maken och jag skall se Bjørn Eidsvåg ikväll. Några timmars musikgodis och njutning..
Har du inte träffat på honom så rekommenderar jag dig starkt att kolla in Youtube eller någon annan musik sida..
Avlagda gamla prelater är det något speciellt med sa en ung tjej till mig för inte allför länge sedan.. Jag böjer mig och håller med. Hans texter är grymma. Rösten passar till innehållet och musiken bär det ut..

"Visst e det vansklege tider
Visst e det lett å gå seg bort
Skremmande nye, blanke sider.. I mårå kommer altfor fort.
Så lyg ikkje te oss om igår
Gjør kje tyrannar om te heltar
gjør ikkje vinter om te vår
Det vil ta tid før isen smeltar..

Me har med oss igår
når vi møte idag
Møkje visdom, månge sår
månge svik og nederlag.
Så lokk oss ikkje tebake.
Me kan kje svømme mot strømmen
Der igår har øvetaket
førsvinne framtidsdrømmen.. "

Ha en god dag! Med eller utan skyer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar