torsdag 16 september 2010

Plåster på såren!


"Vem är du så arg på?" frågar väninnan lite försynt.
Jag både vet vad jag skall svara och inte. Visst, all min frustration blev lagd i en tallrik igår men egentligen är jag ARG på strukturerna. Börjar faktisk bli riktigt ILSK djup in i märgen och jag tror att ni kommer att få höra mer av det.

"My patience is wearing thin" sa ansvarig för justistiefrågor i EU häromdagen. Hon pratade om Frankrike, deras sätt att behandla romarna/zigenarna.
Mitt tålamod tryter, mmm, mitt också!

Har talat tidigare i denna bloggen om quick fix, har tala om empati/medkänsla, har pratat om att tänka utanför boxen & ÄNDÅ går jag på det varje gång... Tror att det sjunkit in alltså.
Nix pix!
Min egen coach går mycket längre eller så är hon helt enkelt mera disillusionerad än jag.
Hon säger nämligen på fullaste allvar och rätt ut:
"Folk i allmänhet är dumma och lata. De vill inte förändra, de orkar inte.. Bättre den skit man känner än något nytt, okänt som man kanske måste arbeta för att lära känna!"
Vill du vara sån? Det vill inte jag!

Livet gör ont, livet är underbart, livet är enkelt och jävligt komplicerat samtidigt.
Det är så det är! Face it, live with it!
När jag igår säljer mitt barndomshem, ger över nyckeln till de nya ägarna, ja, då vet jag att det är helt rätt! De är rätt personer, rätt inställning, rätt beslut! Kan livet gör ont då?? Ändå?
Naturligt jävla vis!! Är det svårt att haja?
För känslan är det fortsatt bara två månader sen imorgon som min far klev över.
Jag har sorg och sorg har sitt eget liv, sorgen gör som den vill, den kan styras, riktas och jobbas med men den behöver sin tid.

Det är lika dumt som när jag oroar mig över ekonomin och någon säger:
"Kan inte du bara fråga dina guider då?"'
Javisst, naturligtvis. De har inget annat för sig än att styra mig hela dagarna och jag går i deras ledband. Snart får jag då be om tillstånd att gå på toa också.. Är det så man bygger ett liv fullt av erfarenheter?
Livet har INTE hängslen och livrem! Livet lär läxor, livet får oss att gå i skolan och det innebär både med och motgångar, både ros och ris!
Det måste tom våra guider anpassa sig efter annars har vi inget här att göra.

Så, sug på den nästa gång du försöker fjärna en smärta, tvångströsta dig själv för att du inte "får må" si eller så eller kanske tom trösta någon annan.
Gå in i det istället, kliv in i elden, känn på den, var i den och finn en väg ut först när den svett ditt skinn.. Innan dess, stå kvar ! Kanske dör den förr än du..
Hajar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar