torsdag 26 maj 2011

Ett tappat Yin...


Pulsarna talar sitt tydliga språk - min kropp är låg på Yin.
Det är inte ovanligt efter en graviditet, det är inte ovanligt för nyblivna mödrar, hemmavarande mödrar, efter sorg eller annan olycka.
Kroppens signaler ser då nästan ut som ett för kraftigt Yang men är inte detta utan kallas Yun eller Youn.

Jag tycker om detta "balanstänkande", det stämmer in med mitt övriga "tänk". Att inga standardlösningar finns utan att individualitet råder.
Sålunda letar jag mig fram med försiktiga fingrar.. Månljus ger yin (mums!), likaså mango (yam), husdjur, färger, tid ensam, reflektion, lugn, svalka... Jag blandar och ger.

Akupunktörens nålar får energierna att vandra, styrkan ökar, bilderna flödar.
Orden från kloka kvinnor och män styrker. Härnedan, njut Paolo Coehlos ord (förresten ny bok på gång i September -hur skall vi kunna bärga oss?)

All the roads in the world lead to the heart of the warriors of light.

They plunge unhesitatingly into the river of passions always flowing through their lives.
The warriors knows that they are free to choose their desires, and they make these decisions with ecourage, detachment and – sometimes – with just a touch of madnss.

They embrace their passions and enjoy them intensely. They know that there is no need to renounce the pleasures of conquest; they are part of life and bring joy to all those who participate in them.

But they never lose sight of those things that last or of the strong bonds that are forged over time.

A warrior of light can distinguish between the transient and the enduring.

KRAMAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar