torsdag 12 maj 2011

Titel och kall.


"Du sa ju att hon var sjuksköterska.. Det är hon ju inte! Hon jobbar ju i butik!"
Makens förvånade blick på mig och min hjärna låste sig helt - vad pratar han om?
Klart hon är sjuksköterska!

Ja, hon jobbar i butik men det är ju tillfälligt, ett val mellan två stationer, ett stopp på livets krokiga stig.
För mig är och förblir hon en hälsoarbetare, en som jobbar med människors inre. Arbetet på dagarna är sekundärt..
Lite lustigt kändes det när jag kom på att jag tänker, delar upp världen på detta sättet, att det är så självklart för mig.
En sorts inre kategorisering, snarare än en yttre.

Själv står jag nu i denna dörr och tvekar... Några månader kvar och sedan har världen en annan burk att stoppa mig i, en helt annan benämning.
Vad händer med mitt inre då? För mig själv är jag också, hälsoarbetare, homeopat, healer, coach, samtalsterapeut, aura-soma practioner.
Detta följer mig vart jag går, bor i mitt hjärta och jag kommer att ta det med mig i graven.

Men världen, världen kommer att kalla mig något annat. Världen kommer att ha en kategori till mig from snart... Hur känner jag inför det?
Lite pirrigt, lite glad, lite skönt att få höra till, lite spännande med nytt.
Det nya får läggas till det gamla, tillsammans får de bilda en helhet. I vart fall inom mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar