onsdag 6 oktober 2010

Älskade systrar!


Av och ur blodet har jag inga "systrar"men igår blev jag medveten om att det finns kvinnor överallt som ÄR mina systrar! TACK för det!
Kvinnor har i årtusenden verkat samman i det tysta, små pakter av kärlek och med enkla regler, en kvinna, en röst och alla skall vinna något på att gå samman.
Enkelt, omanligt men gud så skönt!
Kvinnor KAN samarbeta med kvinnor de inte anser sig ha något till övers för, bara anledningen, slutresultatet är tillräckligt "gott". Detta skiljer oss från männen, detta gör oss till vinnare.

Det finns ett sånt där fånigt kedjebrev som bara handlar om kvinnor, systerskap och hur vi skall stötta varandra för vi talar samma språk. Nästa gång - läs det ordentligt.
Påminn dig själv, kära syster, om att detta är en resurs som är din!
Det är inget som din man kan "låna" eller ens se - det är ditt arv, ditt att bruka.

TACK alla systrar som baddade min hudlösa kropp och mitt sinne igår!
Tack för påpekanden, idéer, påminnelser av kärlek, löften och närvaro.
Ja,ja,ja, naturligtvis tror jag på kärleken, den villkorslösa, den kommer ju från ER!
Ni visade också på att jag själv besitter den, delar ut den och att den som en bumerang då kommer tillbaka till mig när jag behöver den, tack för det!

Jag började söka mig tillbaka till källorna igen, tack vare er och den energi ni gav.
Ni gav mig karta, eld att värma mig vid, något att dricka och plåster för mina sår.
Men faktiskt också, en viss del jävlaranamma.
Tillbaka till rötterna... Tillbaka till mig!

Sluta aldrig vara fantastiska, öppna, galna och närvarande! Någon därute älskar er för just det...
Och du, ensamme man som reagerade igår.. Inte känna dig utanför!
Jag ser dina vackra kvinnliga egenskaper mer än du gör själv och vi vet båda vad du skall bruka dem till, eller hur?

Imorgon handlar bloggen om något helt annat men systerskapet är lika STORT som alltid.
Redo för nya uppgifter! PUUUUSSS på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar