onsdag 20 oktober 2010

Passerat nattens mitt..


Jaha, jag som skulle ta med er "till sängen" igår, eller kanske idag och nu blir så inte fallet...
I vart fall inte direkt. Mera akuta saker pockar på, kräver att bli skrivna.
AAATJOOOH, snoret droppar i stora våta plask. Here we go!

Jag sitter bara här och skriver mitt i natten, om något skett, om något dykt upp i huvudet och absolut inte vill lämna detsamma eller när jag skall bli sjuk. Nu är det det senare det är frågan om...
Det känns som om alla slemhinnor i huvudet är gjorda av något tunnt, skört men samtidigt varmt material. Huvudet känns som jag tror att ett urblåst ägg känner sig, men ändå överfullt.

På övervåningen sover en febrig nioåring sin oroliga sömn, på andra dygnet nu och ingen lindring i sikte. I min säng gnussar en snorig ettåring, tappar nappen när det blir för svårt att andas, väcker sig själv irriterad, varm och rörig.
Normalt sätt inga problem. Bara att rida ut. Filmer, värme, dricka, frukt, glass, vänta.

Jag kände det komma på träningen, på pulstoppens höjd kände jag hur bubblan med mitt läskiga innehåll sprack - ut välde bacillerna, stridsklara, invaderingsvänliga.
ATTACK! Benen ville inte längre, ringen i halsen vägrade envist släppa ner saliv, näsan full av gegga..
Som sagt, allt detta vore ok. I vanliga fall... Men nu är det inte vanliga fall, är det?!
Nix, pix, min efterlängtade Spa helg om hörnet! VA FAAAAANNNN DÅ!

Jo, du läste rätt.. Jag svär, fult!
Den helgen är jag värd, den helgen är planerad.. En PT står och väntar och jag VILL med.
Likt en tjurig barnunge VILL JAG! Vill bada, vill bubbla, vill träna, vill mysa.
Men jag vill kunna andas också.
Fram med Kan Jangen, vitlöken, basilikan, c-vitaminerna, frukterna, Yogi te - nu får det kosta lite.
Denna gången skall den surmulne irländske Murphy inte få vinna med sin lag.
Denna gången är det MIN LAG som gäller. Min vilja är förkylningens LAG!
BASTA!

1 kommentar:

  1. Åhhh dumma bacillusker! Snyt bort dom, och krya på dig. Så håller jag tummar och tår för att du blir bättre! Kraaam

    SvaraRadera