fredag 29 oktober 2010

Oraklet i Delfi ryter igen..


Alla ni "lagom" människor i landet lagom - stäng denna sida nu, gör något annat!
Alla ni som inte gillar "överdrifter, svart och vitmålning" och som drar åt "lulllull", fot-i-kläm jajamänsan attityden och dylikt - stäng och gå! Ta bort min sida från er näthinna..
För nu laddar hon om! Som det så fint heter för de belästa...

Puckoklubben har haft sammanträde på min gata, IGEN och jag har rensat ut med kvasten.
Sitter du kvar? Kul! För då gällde det inte dig. Det hade du nämligen VETAT vid det här laget då.
Jag kan mina ord, på gott och på ont.
I nio fall av tio kommer de från det varmaste hjärta, om inte alltid från en för dig tydlig tanke, så är min intention nästan alltid god.
Den tionde gången dräper den och sen ser du mig aldrig mer. Jag gillar nämligen inte utdragna dramor, kort, konsist och effektivt är min grej. Go for the kill.. Men bara när det behövs!

Däremellan är jag en välvillig, tam, ganska stark oxe som gärna bär och stökar runt, pysslar, sjunger och fixar. Solen har en baksida, och väggen flyttas.
Det är livet, lev med det!
Låt oss nu ta några av dagens mest irriterande floskler och dräpa dem, en gång för ALLA innan vi häller upp Fredags vinet och låter Bacchus ta oss på tur.. Är du med?

"Mediala människor blir aldrig lurad, blir de det är de inte medial!"
Dra dit häxkvastarna växer! Mediala människor går här i samma skola som de flesta andra, är aldrig påkopplade hela tiden och kan inte se runt hörn! Vi lever mitt ibland er, slår oss lika ofta, lika hårt med skillnaden.. vi letar efter meningen. Det är allt!

"Du kan väl inte uppleva sorg, du är ju medial och kan prata med de dina när du vill... Måste det ta så lååång tid att sörja? Är du inte över det ännu?"
Stick å stick å stick Å BRINN! Ta din cykel och försvinn...! Gärna samma cykel du kom på för jag vill inte ha din floskel hängande kvar här. Min medialitet är min gåva, inte din tillgång.
Sorgen har olika facetter. Bedöm min när du åtminstone tagit dig tid att fråga mig hur jag har det, på riktigt...

"Mediala människor är alltid positiva, alltid snälla, vänliga, välkammade och milda.. halleluja. Så jag är mest positiv, därför vinner jag...guldmedalj!"

BULLSH..!Orkar inte smutsa ner min dator med flera sunkiga ord.
Genuina människor är ÄRLIGA! Jag är gärna positiv, uppmuntrande, glad men som synes också, heligt förbannad, svag, för vulgär, för blyg osv - dvs HEL!
Samma här som ovan.. I nio fall av tio, ärlig. Utom där ärligheten inte tjänar syfte utan skadar, sårar och vederbörande kan ändå inte göra nåt åt det. Typ brudklänningen i altargången.. där ÄR allt snyggt även om hon är den marängiaste maräng du någonsin sett.

Att säga sanningen är inte alltid lätt, smidigt men jag kommer alltid ihåg - det är min sanning!
I min jobb frågar folk efter min genuina åsikt, mitt kunnande.. Inte att jag skall skina solsken upp i rumpenstumpen på dem.. Eller hur?
Vem växer av det? En blandning av kärlek, ärlighet och rakhet behövs.
Vem kan hålla upp guarden och skratta samtidigt??

SÅÅÅ; nu har puckoklubben flyttat ut ur mitt samvete, för nu!
Jag skall piffa till mig och ta Fredag! Imorgon kommer... En hyllning.
Gissa till vem? Ha en lagom Fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar