lördag 23 oktober 2010

Själv erövrare.


Vaknar i min säng på Spa med en förbaskat stel nacke..
Irriterad, snorig, täppt och har sovit såååå dåligt. Jagat barn som trillat ur sängar när jag väl somnat, sett trasiga lampor i mina drömmar - någon som är bra på drömmar?
Vänder mig emot min kära väninna med frågande min:
"Påminn mig om varför jag gör detta! Varför äta frukost kl 07.30 på en Lööööördag?"
Hon har inget svar precis just då.

Några minuter senare vet jag.
Kaffet går in i kroppen, magen blir glad av filen, havrekuddarna, ägget, pålägget..
Livet återvänder långsamt.
Träningskläder på, personliga tränaren väntar, ingen pardon, inga ursäkter.
Skylld dig själv, självplågare tänker jag på vägen till gymmet.

En dryg halvtimme senare ler jag från öra till öra.
SÅÅÅ lyxigt att ha någon som följer varje steg du tar, som har info om dig, som ger förslag, som muntrar upp, som bygger för dig.
Hon är lugn, cool, omtänksam.. rakt igenom rar och timmen springer iväg.
På väg emot salongen och en genomgång av gårdagens produkter glufsar jag girigt i mig ett päron, längtar, längtar, längtar till om två timmar. Ny PT tid.. Egen tid.. Ego tid.

Duschar i mina "testdofter" från havet.. Du, M, du är en riktigt luring!!
Du lade en björnfälla till mig och jag trampade rakt i!! Inte kan jag åka härifrån utan SOS:en och antagligen en och annan sak till. So, be it...
Dessutom, tack söta du för fiiiina behandlingen igår. Känner mig som en sessa!

Stresstesten från Pt:n. Föga förvånande resultat om ej så upplyftande.
Men jag känner mig upplyst av dess utgång, formulerande av konkreta åtgärder, mål.
Tid till detta, tid att fundera, formulera..
När det ligger framför mig på bordet känner jag att jag redan idag återerövrat en del av mig själv. Tillbaka i förarsätet liksom...
Då har jag ändå bara brukat en fm här. Vad månne detta bliva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar