lördag 30 oktober 2010

Hyllningen till människan.

Igår talade jag här i bloggen om att vara HEL.
Det har upptagit mina tankar länge.
Stora delar av mitt jobb handlar om att hjälpa människor att bli hela men också om att få alla inkl mig själv att leva med vissa av våra små ojämnheter.
Kanske tom tycka om dem... Men allra minst se dem!

Vi är rädd för den osminkade sidan av oss själva, den mörka..
En psykolog sa en gång att om vi gav lika mycket uppmärksamhet till skuggsidan som vi gör till att visa fram våra bra sidor, ja, då hade planeten sett annorlunda ut.
Men i det ligger också behovet av att släppa och acceptera delar av dessa sidor.

Jag vill inte vara en bländvit vittvätt, jag vill vara en brokig tvätt i/av färg.
Sålunda måste man hitta förebilder för att orka/våga och jag har många...
Nyligen fick jag ett tillskott av min bästaste vän, Lannelin. Hon pekade ut en blogg till mig och jag började ströläsa.. Ganska snart är jag fast, hooked, betuttad och begeistrad.

Mia Skäringer heter skådespelerskan som vågar, som är mäsklig, naken, avskalad.
Jag gillar inte allt hon gör på scenen, långtifrån men jag gillar hennes blogg, hennes utmaningar.
Så, kolla in den på:
http://blogg.yourlife.nu/avig-maria/

Hurra för Mia!
Hurra för alla människor därute som jobbar med att ge sin skuggsida lite kärlek.
Nu skall jag dricka morgonkaffe och läsa blogg - GODMORGON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar