onsdag 13 oktober 2010

Varma sockornas tid.


Nu är det slut med att gå barfota på golven på morgonen!
Så känns det inom mig denna vecka... Vad var det jag sa? Jag sa ju att det skulle bli "kalla Oktoberveckan" redan när jag inte ont anande skrev i Måndags.
0,8 grader, 2 grader - visserligen fortsatt plus grader men knappast mer har fått mina fötter att huttra.
Det är mest på morgonen och vi har ingen värme på ännu så det är rätt förståeligt.

Tjejerna är båda i "något märklig" modus...
Den stora klagar över illamående, ont i halsen och hostar på nätterna men klarar ändå sina dagar.
Den lilla tar sig försiktigt åt öronen, låter de underligaste saker komma ut i blöjan men även hon klarar sina dagar, ingen feber, lite blöt runt snoken men knappast mer.
Efter träningen igår klev jag in i samma modus, fast min egen variant. Torra slemhinnor, trött i skallen, lite blöt om nosen, känningar i halsen..
Vad är detta? Kommande förkylning? Omställningen till vinter? Eller bara kroppens fight?
Visar sig antagligen snart.

Jag drömmer om sockor med ludd på insidan! Gärna färgglada.
Är ingen toffelmänniska men sockor, det är en helt annan grej det.
Nu kan man också börja njuta av varm choklad på kvällarna, tända levande ljus, kanske köpa den där färgglada pläden att piffa upp soffan med.
Hösten och vintern har med sig mycket fint också. Kristallklar luft, fina dagar då solen värmer näsan, tid för eftertanke och sen kommer snön... Drömde om skidåkningen igår!
Skall bli sååå härligt.

Årstiderna kommer såsom sig bör. Ingen idé att oja sig!
Vägrar bli "fulvädersgubben!" Bättre då att köpa sockorna, glädja sig åt att bära dem!
Tända brasan, dra någon när och kär närmare...
Håll dig varm och frisk så hörs vi! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar