måndag 14 februari 2011

Allt är vad man gör det till..


SUCK! F..också.. Det satt långt inne.
Har precis avbokat veckans Måndags pass på gymmet. Favvo passet, favorit instruktören och det känns i varenda fiber i kroppen..
Tre gånger har jag loggat in idag, tittat på bokningen, loggat ut igen men nu inser jag att det är bara att gilla läget och avboka.
Jag är fortsatt för sjuk för att träna. Min vilopuls är för hög, vilket indikerar något i kroppen.
Min snor är, ja, ursäkta om jag blir grafisk och om du får för mycket info, för gul.
Halsen gör ont, tuberna till öronen likaså och något känns i andningen..

Här drar jag gränsen - halsont och andning. Risken för vidare "skador" är då större än effekterna av träning, alltså vilar vi. Läs jag...
PUUSTTT, så tråkigt!
Barnen röjer däruppe, också de för sjuka för att göra något allvarligt men för friska för att ligga i sängen, älskade, hatade mellanläge!

Istället brukar jag tiden till att skriva. Försöker lugna mitt stressade, rastlösa inre med att göra andra viktiga projekt, fylla andra tårtbitar i mitt liv.
Samtal under helgen med en kund och med goda vänner satte fokus på just detta...
Hur får tårtbitarna att balansera? Hur få till allt?
Kreativitet låter sig inte pressas fram MEN skall den någon gång komma måste man känna den, avsätta tid för den, vilja osv. Hur får man till det om man aldrig känner efter?

Vi pratade också om att mycket av den "trötthet" man kan känna, både till kropp och själ ibland har att göra med detta. Att en tårtbit inte är uppfylld och att man då saknar en bit av sig själv. Lite gammalt, gott j..lar anamma kan då hjälpa för att få en på tåget igen.
Kreativitetens "andra andning" liksom.

Idag är det "Alla hjärtansdag" också...
Kommersiellt jippo säger många irriterat. Mmm, stämmer säkert.
Men jag kör efter principen "if you can´t beat them, join them". Kan tänka mig många sämre idéer än att ge gåvor och extra hjärtan till dem man älskar.
Så, alltså... Man tränar inte ikväll. Då har man tid att laga god middag till familjen, se deras ögon tindra då de öppnar sina små kärleksgåvor. Pussa lite extra på maken.
Göra ett jippo till något eget, speciellt och lite fint..
Så får det bli och det känns bra!

En STOR HJÄRTLIG kram till dig! Ha en riktigt bra dag!

1 kommentar:

  1. Tack detsamma kloka,smarta, vackra DU!
    Krya på er allihopa! :)
    *KRAM*
    / Lin

    SvaraRadera