onsdag 9 februari 2011

Suger fett!


Ibland kan det kännas som om universum gaggar ihop sig emot en, man går i blålera och undrar - vad hände egentligen?
Naturligtvis vill man finna en väg ut och är det första smällen så är det rätt ok, man ser det som olycksfall i arbetet, ett litet mellanspel.
Smäll två, smäll tre kan faktiskt också kännas ok...

Blir de dock för många på raken, eller i raden, ja, då blir det svårare och svårare att se meningen.
I vart fall för mig. Känner du igen dig?
Ibland är de också direkt relaterade till varandra, katten på råttan, råttan på repet liksom.
Sjuka barn är ett direkt exempel på det, ju flera sjuka barn desto värre, blir du sen själv sjuk, tja, då ökar stressen.
Samma är med återkommande sjukdomar - det sliter på krafterna fysiskt men också mentalt, man känner sig olycksdrabbad och lite förföljd.
Eller är det bara jag??

Före jul var vi inne i ett sådant stimm, mera sjuka än friska mest hela tiden.
Då får man säga till sig själv att det boostar immunförsvaret, att det är nödvändigt för barnen, att vi kommer att vara friskare än någonsin efteråt bla, bla, bla.
Åsikterna är många och ljuvligt positiva!
De kan dock, efter en tid bli rätt färglösa och speciellt dagen efter "omtaget" då känns de som ett direkt hån.

Idag är en sådan dag! När jag bara vill "knäcka lite porslin" och skrika fula ord..
Yngsta dottern fick influensa i Lördags, feber, hosta, tja, "the works".
Hoppet lever då fortsatt, vi andra kan klarar oss.. Veckans mål, mina mål, familjens åtaganden.
Igår föll det. Jag har allt lillan har plus lite till, såklart.
Med detta föll för mig denna vecka och många viktiga mål.
Trött, sjuk och sliten kan jag tillåta mig att bara vara lite "pissed" en stund...

Det känns som om jag behöver det!
Imorgon skall jag vara duktig, omforma målen, försöka se ljuset i tunneln och ta mig vidare.
Idag... tja, som familjen E-D uttrycker det - "idag suger det h..balle!"
Ursäkta svenskan och ha en fortsatt trevlig dag! ATTTJJOOOOH..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar