fredag 11 februari 2011

Passionen!


Jag skrev häromdagen om känslan när målen faller, av vilken anledning det nu vara månne.
I mitt fall handlade det om hälsa & och rörelsefrihet.
Redan då sa jag att jag tänkte tillåta mig själv någon dag av "tycka-synd-om-mig", sedan tänkte jag omformulera målen, hitta nya för att ta mig framåt.

Sagt och gjort! När livsandarna återvänder lite grann, influensan börjar kliva tillbaka så börjar jag planera..
Vad vill jag? Vart skall jag?
En mamma till en vän ger ovärderliga tips, som jag gärna delar med mig av:
"Hämta hem dig själv nu, känn på passionen och ägna dig åt det, bli och var stark och djupna i dig själv."
Vännen lade sedan till:
"Precis som du brukar säga och skriva.. Live with passion"

Nåja, jag och jag.. Snott ordspråket från min mentor har jag gjort men han bryr sig inte, tycker bara det är bra om det sprids.
Fantastiskt att folk ändå hör vad man säger och berörs av det!
Fantastiskt att människor vill dela med sig av sina goda råd!
Ibland förstår jag indianernas uttryck om att man måste vara en hel stam för att uppfostra ett barn. Jag kan ser varför... Olika typer av kunskap, olika personlighetstyper, olika sätt att hantera världen på och framförallt, ork att stödja i livets olika lägen.

Tack, finaste modern! Tack för att du finns där med all din livserfarenhet när min egen inte längre är där med sin.
Tack för att du öser ur din källa av erfarenheter, du som varit med om mycket.
Tack till vännen som alltid finns där och påminner mig om den jag är!

Allt det här gör det lättare att hitta tråden igen, lättare att finna tillbaka till livspassionen.
Nya målen finns där nu! Target LOCKED!
Å, som K brukar säga:
Sen är det bara att bestämma sig för att genomföra!
Resten..? Tja, med det får det gå som det vill.
Löser det sig inte så kvittar det! Ha en fin Fredagkväll!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar