fredag 25 februari 2011

Kliandet av en dröm.


Plötsligt... Som av en slump... Stod den där.
Välbekant i varje tum, ändå en vind från en annan tid men med ny look, fräscht utsmyckad och attraktiv.
Såååå förvånad jag blev! Att hitta en gammal vän på trappan, oanmäld och förvånat insåg jag att jag blev glad. Pirrande glad i magen!
"Vad gör du här?" Lite orolig blir jag allt, är det sant? Är det så? Skall jag? NU?

En gammal dröm anmälde sig!
Först avfärdade jag den.. "Duuuu, jag valde bort dig för många år sen!"
"Nej, du satte mig på vänt...du kom aldrig tillbaka. Du lovade komma tillbaka.."
Jag riktigt känner hur den ser anklagande på mig och jag vet, den har rätt. Jag lovade komma tillbaka, den gången men det blev så mycket annat då.

Samtal med maken... Funderingar.
Han tycker det låter vettigt, tycker det är en bra idé.
Nya avfärdanden från mig, nya försvar..
Trots detta bubblar det inom mig, spännande, nytt, en gren, en gammal passion.
Känner hur jag dras till mera info, letar efter haken...
Det verkar inte finnas någon utom jag själv och mina dubier.

Kanske dags att kasta sig ut..? Pröva om dessa vingar håller.
Ta ett jättekliv och möta den "gamla vännen", min dröm. Syna den i sömmarna och se vad det blir.. Kanske intet, kanske allt.
Tålamod och tillit - mina antagonister dansar cancan..
So, be it! Jag har inget att förlora.

Kära hjälpare E, jag lägger min hand på din skuldra, sluter mina ögon och ber dig leda mig emot det som är rätt!
Ser fram emot resan. Trevlig Fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar